رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
  • کد خبر : ۱۲۹۶
  • مشاهده :44 views
به مناسبت روز حمل و نقل مطرح شد :

احداث ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالته دستاور ۴۰ ساله انقلاب /۹۰ درصد روستاها از راه ارتباطی مناسب بر خوردارند

سید علی سید علیخانی گفت : پیش از انقلاب راه آسفالته روستایی وجود نداشت لذا در قبل از انقلاب کل جاده های آسفالته استان کرمان ۱۰۳ کیلومتر بوده است آن هم در در کرمانی که وسعت بسیار بزرگی داشت اما در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمان از […]

سید علی سید علیخانی گفت : پیش از انقلاب راه آسفالته روستایی وجود نداشت لذا در قبل از انقلاب کل جاده های آسفالته استان کرمان ۱۰۳ کیلومتر بوده است آن هم در در کرمانی که وسعت بسیار بزرگی داشت اما در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمان از نعمت راه آسفالته بر خوردارند و ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آسفالت در استان کرمان در طول ۴۰ سال انقلاب شکل گرفته است.

 

به گزارش” کارگران کرمان “ سید علی سید علیخانی  مدیر کل حمل و نقل جاده ای استان کرمان در گفتگو با ” راه آرمان ” در خصوص حمل و نقل جاده ایی در ۴۰ سال انقلاب گفت : پیش از انقلاب راه آسفالته روستایی وجود نداشت لذا در قبل از انقلاب کل جاده های آسفالته استان کرمان ۱۰۳ کیلومتر بوده است آن هم در در کرمانی که وسعت بسیار بزرگی داشت اما در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمان از نعمت راه آسفالته بر خوردارند که تقریبا نزدیک به ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اسفالته روستایی می باشند .

وی تصریح کرد : البته این انتقاد می شود که بر خی روستا ها از راه آسفالته بر خوردار نیستند لذا این امر به علت کمبود جمعیت در برخی روستا ها هستند که توجیه اقتصادی ندارند البته مرتب به صورت راه شوسه و تیغ زنی مسیر همواری را برای این روستا ها ایجاد می گردد .

علیخانی افزود : در سطح استان کرمان و شریان های اصلی نیز نزدیک به  هزار و ۸۰۰ کیلومتر به صورت بزرگراه کار شده است که نزدیک به ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آسفالت در استان کرمان در طول ۴۰ سال انقلاب شکل گرفته است و مدیریت این راه ها بر عهده مدیران این دوران بوده است .

 

مدیر کل حمل و نقل جاده ایی استان کرمان  به یکی از معزلات در ععرصه راههای استان کرمان اشاره کرد و گفت : شاید از بزرگترین معزلات ما در این عرصه همین زیاد بودن راه های ارتباطی است زیرا  نیاز به نگهداری و روکش آسفالت دارند که در طی این چهل سال مرتب سرمایه گذاری بر روی راههای احداثی شده است اما از این پس تنها باید بر روی نگهداری راههای احداث شده سرمایه ها متمرکز گردند .

سید علی خانی به بحث حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت : در حال حاضر نزدیک به ۱۳ هزار کامیون داریم و از زیر ساخت های خوبی در این بحث بر خورداریم متاسفانه اتفاقات اخیر اعم از رکود اقتصادی ، تحریم های خابثانه  و محدودیت ها در عرصه تولیدات سبب شده است که بسیاری از کامیون داران بدون بار بمانند لذا این امر نشان می دهد میزان بار دریافتی برای کامیون ها با زیر ساخت های حمل و نقل همخوانی ندارند .

 

وی در خصوص ترانزیت گفت : با توجه به اینکه ما همجواری با مرز را نداریم لذا بخش ویژه ترانزیتی نداریم لذا بسیاری از کامیون ها ی تزانزیت تنها عبوری هستند لذا نزدیک به ۵۰ کیلومتر راه شریانی برای این عرصه وجود دارد لذا کرمان رتبه سوم ایجاد راههای تزانزیتی را در کشور به خود اختصاص داده است  و رتبه دوم ناوگان عبوری را هم به کرمان تعلق دارد .

مدیر کل حمل و نقل استان  با بیان این امر که نزدیک به ۲۲ هزا رنفر با بخش حمل و نقل به صورت مستقیم امرار معاش می کنند گفت : این عرصه بسیار در اقتصاد کشور تعیین کننده است  لذا در خصوص مشکلاتی که اکنون این صنف را با خود درگیر ساخته است باید گفت که به چند عامل ، گرانی قطعات ، لاستیک و بعضا کمبود آن ، بستگس دارد و این عوامل به این عرصه ضربه های وارد خواهد کرد .

سید علیخانی ادامه داد : کامیون داران نیز اعلام کرده اند با توجه به گرانی قطعات ، تعمیرات ، و لاستیک قیمت باری که حمل می کنیم افزایش وجود نداشته است گرچه باید اعلام کنم که از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۳۰ درصد افزایش کرایه بار داشته ایم اما خوب کفاف دخل و خرج این قشر را نمی دهد لذا خواسته بحقی است اما شرایط کنونی کشور سبب شده است که این اتفاقات رقم بخورند .

این مدیر مسئول تاکید کرد : در حال حاضر برخی مشکلات این قشر مانند بیمه تکمیلی حل شده است که به صورت رایگان از این حق بیمه استفاده می کنند و حق بیمه از محل کمیسیون ها و شرکت ها پرداخت می شود و راننده نباید هزینه ای بپردازد لذا در خصوص کرایه ها هم این راهکار که به جای سرویس بر اساس تن کیلومتر پرداخت شود  اتقاف افتاده است .

مدیر کل حمل و نقل استان به پرداخت لاستیک رایانه ایی نیز اشاره و خاطر نشان کرد : توزیع لاستیک گرچه کم هست اما از طریق یک سامانه در حال توزیع است و به همه تعلق خواهد کرد و چون به صورت آنلاین است هر کس نمی تواند دو بار اقدام به دریافت لاستیک نماید به همه مشکلات صنفی آنها به صورت منطقی توجه و رسیدگی شده است .

تهیه و تنظیم : طهماسبی

انتهای پیام /

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه