رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۷
  • کد خبر : ۱۳۸۸
  • مشاهده :44 views
وزیر صنعت ،معدن و تجارت خبر داد :

قطعه سازان در انتظار دریافت مطالبات و ۴ هزار میلیاردی که هنوز بعد از تصویب به آنان جهت تامین نقدینگی اختصاص نیافته است

رضا رحمانی گفت :نقدینگی را به عنوان یکی از ابزارهای تولید برای خودروسازان پیگیری کردیم که بدهی قطعه سازان با آن پرداخت شود لذا مقرر شده بود حدود ۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی به قطعه سازان در ابتدای مهرماه اختصاص داده شود که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است. به گزارش “کارگران کرمان “؛ […]

رضا رحمانی گفت :نقدینگی را به عنوان یکی از ابزارهای تولید برای خودروسازان پیگیری کردیم که بدهی قطعه سازان با آن پرداخت شود لذا مقرر شده بود حدود ۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی به قطعه سازان در ابتدای مهرماه اختصاص داده شود که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.
به گزارش “کارگران کرمان “؛ رضا  رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست با خودروسازان استان کرمان گفت : ۸ هزار صادر کننده در کشور وجود دارد که تنها ۶ هزار نفر انها ارز خود را که زیر یک میلیون تومان بود به سامانه بر گرداندند اما متاسفانه شرکت های بزرگ بجز صنایع مس و پتروشیمی ها مابقی تخطی کرده و ارز خود را بر نگرداندند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عمده خودروهای کشور تولیدی شرکت های ایران خودرو و سایپا هستند اظهار کرد: هم اکنون خودروسازان کشور حدود یک میلیون خودرو پیش فروش کرده اند اما از طرف دیگر به دلیل نبود قطعات؛ تولید آنها با افت شدیدی روبرو شده است لذا ما باید به مردم و نیروهای شاغل در این صنعت توجه کنیم بنابراین باید تولید آنان اصلاح شود.
رحمانی تصریح کرد : ما با صنعتی به نام خودروسازی روبه رو هستیم که عمده ان دو شرکت سایپا و ایرانخودرو است که نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در این صنعت  به طور مستقیم شاغل هستند لذا کمبود نقدینگی شامل این صنعت هم شده است که عمدتا سبب بدهی این صنعت به قطعه سازان است .
وی با بیان اینکه عمده خودروهای کشور تولیدی شرکت های ایران خودرو و سایپا هستند اظهار کرد: هم اکنون خودروسازان کشور حدود یک میلیون خودرو پیش فروش کرده اند اما از طرف دیگر به دلیل نبود قطعات؛ تولید آنها با افت شدیدی روبرو شده است لذا ما باید به مردم و نیروهای شاغل در این صنعت توجه کنیم بنابراین باید تولید آنان اصلاح شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نقدینگی را به عنوان یکی از ابزارهای تولید برای خودروسازان پیگیری کردیم که مقرر شده بود حدود ۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی به قطعه سازان در ابتدای مهرماه اختصاص داده شود که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.
وی با تاکید برآنکه باید از ورود هرگونه قطعه ای که در داخل تولید می شود، ممانعت بعمل آید، اظهار کرد: حتی برای اینکه کمتر قطعه ای از خارج به داخل کشور وارد شود؛ به خودروسازان اعلام کردیم که نمایشگاه برگزار کنند و پک وارداتی کاملا باز شده روی میز قرار گیرد و قطعه سازانی که توان ساخت هر قطعه را دارند اعلام ساخت کنند و بازرسان ما بررسی کنند تا نمونه های داخلی آنها را بسازند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب که رابطه قطعه سازان با انجمن خودرو باید تقویت شود و هیاتی در راستای واردات خودرو به خارج از کشور فرستاده شده که قطعات قابل تولید در داخل کشور را شناسایی کنند، ادامه داد: تنها عامل حمایت دولت از خودروسازان داشتن کالا یا محصولی که بالای ۴۰ درصد آن تولید داخلی باشد، خواهد بود و انتظار می رود خودورسازان به سمت قطعه سازان ایرانی گرایش داشته باشند تا حمایت دولت را نیز در ازای آن به خود داشته باشند.
رحمانی بیان کرد: ۸ هزار نفر صادر کننده داشتیم که ۶ هزار نفر آنها زیر یک میلیون دلار ارز آورده به داخل کشور را دارند اما همچنان شاهد هستین که برخی از صادر کنندگان بزرگ ارز خود را به داخل نیاورده اند اما به صلاح نیست به این ۶ هزار نفر سخت گیری کرد لذا انتظار داریم که صادرکنندگان بزرگ نیز ارز خود را به کشور وارد کنند.

تهیه و تنظیم :طهماسبی

انتهای پیام/

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه