• تاریخ انتشار : شنبه 24 ژوئن 2023 - 16:22
  • کد خبر : 17811
  • چاپ خبر

رفع تصرف ۵۲ و نیم هکتار اراضی استان از حریم رودخانه‌ها/ کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز تعطیل می‌شوند

به گزارش کارگران کرمان:صبح امروز نشست خبری دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان در محل مجتمع قضائیه ۲۲ بهمن کرمان برگزار شد. مهدی بخشی به میزان ورودی‌های پرونده‌های دادرسی به بخش دادرسی گفت:  ۴۰ درصد از وردوهای پرونده استان مربوط به دادسراهاست که با تعداد ۱۶ دادستان مورد رسیدگی قرار می‌گیرند. وی با اشاره به این‌که

به گزارش کارگران کرمان:صبح امروز نشست خبری دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان در محل مجتمع قضائیه ۲۲ بهمن کرمان برگزار شد.

مهدی بخشی به میزان ورودی‌های پرونده‌های دادرسی به بخش دادرسی گفت:  ۴۰ درصد از وردوهای پرونده استان مربوط به دادسراهاست که با تعداد ۱۶ دادستان مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این‌که در خط مقدم با همکاری شورای تامین، امنیت بزرگترین استان کشور را برقرار می‌کنیم، بیان کرد:  متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های وارده در شعب بازپرسی ۶۹ روز است.

دادستان عمومی و انقلاب استان به پرونده‌های مسن، در دستگاه قضائی اشاره کرد و گفت: این نوع پرونده‌ها توسط کمیته قضائی رصد و استخراج می‌شوند و بعد از نظارت و اعلام تذکر به شاکیان در خصوص آنها ابلاغیه ارسال خواهد داشت.

بخشی افزود: ۴۴ درصد از مراجعین به دادسرا شاکی و ۵۶ درصد متهمین را تشکیل می‌دهند و تنها ۱۰ درصد شاکیان بانوان هستند.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۳۸ نفر به عنوان متهم  و ۸۸ هزار و ۹۰ نفر به عنوان شاکی به دادسرا مراجعه کرده‌اند و در این عرصه نزدیک به ۴ درصد مراجعین از اتباع افاغنه بوده است.

دادستان استان کرمان تاکید کرد: از تعداد متهمین ۹۰ درصد مرد و ۱۰ درصد زن بوده است و در دادستانی، ۱۵۰ نفر دادستان، معاون و بازپرس در کل استان در حال کار هستند که ۵۰ نفر از این تعداد در مرکز استان و تعداد ۴۴۲ نفر کارمند در کل استان فعالیت می‌کنند.

بخشی اذعان کرد: در سال ۱۴۰۰ رتبه اول جرائم به سرقت اختصاص داشته و ضرب و جرح و توهین در رتبه‌های بعدی قرار داشت؛ اما در سال گذشته رتبه اول جرائم مربوط به ضرب و جرح بوده و سرقت و توهین در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه سرقت بیشترین جرم در استان است، ابراز داشت: سرقت‌های خرد زیادی در استان داریم اگر کمپ کبوترخان راه‌اندازی شود کاهش شدیدی در آمار سرقت‌های خرد خواهیم داشت.

دادستان استان کرمان از  آمار تصادفات در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ را با افزایش ۱۲ درصدی خبر داد.

بخشی ابراز کرد: از مواردی که به جدیت پیگیری می‌کنیم  برگزاری جلسه دادرسی با خدمات الکترونیک بود است که خوشبختانه تاکنون ۸۵ درصد از خدمات از طریق سامانه‌های الکترونیکی تا کنون صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در خصوص کشف حجاب در ۳ ماه  اخیر قریب به ۳۰۰ هزار پیام ارسال شده است، گفت:  شماره پیامکی۰۹۹۳۰۶۵۳۵۴۳ دادگستری خط ارتباطی مردم با دادسرا است که مردم می‌توانند برای ارسال گزارش‌های مردمی مورد استفاده قرار دهند.

بخشی تاکید کرد: نظارت ویژه بر اماکن تحت نظر بهزیستی در راستای حمایت از نوجوانان را شروع کردیم زیرا  محافظت از فرزندان بهزیستی توسط نهادهای حمایتی و دادستانی از الزامات است تا این افراد در آینده بتوانند فرد مفیدی در جامعه شوند.

دادستانی استان اذعان کرد: ۶۰ خانه  حمایتی در استان با تعداد ۴۹۵ پسر، ۴۸۶ دختر داریم که توسط یک قاضی ویژه، مورد بررسی و سرکشی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در شهر کرمان ۴۷۱ نفر در ۲۵ خانه در مورد حمایت هستند که ۲۲۱ دختر، و ۲۵۰ نفر آنها را نیز پسران تشکیل می‌‌دهند که در نهایت مورد حفاظت قرار می‌گیرند، درحالی که خوشبختانه به ازای هر کودک ۲۵ متقاضی حمایت وجود دارد.

بخشی ابراز کرد:در سال گذشته ۱۴ماموریت و در سال ۱۴۰۲ قوه قضائیه نیز ماموریت‌هایی بر ما محول کرده است، طبق دستوراتی که رهبر معظم انقلاب خطاب به دستگاه قضائی داده‌اند  ۸ مورد از ماموریت‌های محوله از جمله فساد با دستگاه اداری، شناسایی و تشویق افراد درون قوه، معطل نماندن هیچ‌یک از ماموریت‌های قوه، برخورد با برهم‌زنندگان امنیت روانی مردم، به نتیجه رساندن پرونده‌ها و … از جمله ‌ماموریت‌هاست.

دادستان استان کرمان اذعان کرد: در سال گذشته ۹ جلسه برای حفظ حقوق بیت‌المال داشتیم که رسیدگی به موضوع حریم رودخانه‌ها  یکی از این موارد است و  ۵۲ و نیم هکتار مربوط به اراضی استان که حریم و بستر رودخانه‌هاست رفع تصرف شده است.

وی به معضلات حاشیه نشینی اشاره کرد و گفت: به جدیت به مباحث مربوط به حاشیه شهر کرمان ورود کرده و برنامه‌های کارشناسی شده با همکاری دستگاه‌‌ها و نهادها در دستور کار است و در این راستا کمیته‌های متعدد تشکیل شده است اگر چه کم‌کاری متولیان در سال‌های قبل شهر کرمان را به این‌جا کشانده است.

بخشی  در خصوص پروژه بام کرمان گفت: در این راستا ورود کرده‌ایم تا آن‌‌چه به نفع مردم است به سرانجام برسد.

دادستان استان در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در این رابطه ۴۰ جلسه گذاشته شد و ۲۳۴ مصوبه داشتیم، درخواست‌های فعالان اقتصادی ۲۹۸ مورد بود و اقدامات مهمی در راستای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی انجام شده است.

وی به مطالبه استان در برنامه هفتم در خصوص احقاق حقوق معادن  اشاره کرد و گفت: از نماینده‌ها تقاضا داریم که ضمانت اجرایی بگذارندتا  ۱۵ درصد سهم برداشت معادن استان باید به استان برگردد و حساب‌های بانکی صنایع و شرکت‌های معدنی به استان انتقال داده شود زیرا گردش مالی باید در استانی که ذخایر معدنی وجود دارد،باشد و مالیات آن‌ها باید در کرمان پرداخت شود.

دادستان اذعان کرد: ساماندهی اتباع بیگانه از مواردی است که مردم به جد مطالبه‌گری می‌کنند، ضمن اینکه کرمان دارای ۸۰۰ کارگاه ضایعاتی است در حالی که تهران تنها ۴۰۰ کارگاه دارد، نامه زده‌ایم که به هیچ وجه مجوز جدید برای کارگاه ضایعاتی داده نشود، غیرمجازها با دستور صریحی که صادر شده پلمب خواهند شد و مجازها باید در خارج از شهر تجمیع شوند.

وی با بیان اینکه اگر کارگاه‌های ضایعاتی تجمیع شوند بحث اراذل و اوباش هم حل خواهد شد، گفت: برای این امر به صورت ویژه برنامه داریم، متاسفانه با اغتشاشاتی که در کشور اتفاق افتاد، ارسال سلاح به کشور، استان و به‌ویژه جنوب استان کرمان افزایش پیدا کرده که با جدیت در حال شناسایی باندها و دستگیری افراد در این زمینه هستیم.
انتهای خبر/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود