• تاریخ انتشار : یکشنبه 25 ژوئن 2023 - 21:05
  • کد خبر : 17818
  • چاپ خبر

ترک فعل دلیل عمده ایجاد پرونده علیه کارمندان استان کرمان/ تشکیل ۲۲۵ پرونده کیفری و تخلفات اداری در سال ۱۴۰۱

به گزارش کارگران کرمان:نشست خبری احمد آبیار رئیس سازمان بازرسی استان کرمان با اصحاب رسانه در محل سازمان بازرسی کل استان کرمان برگزار شد. بازرس کل استان کرمان افزود: کمترین مشکلات مطبوعاتی را استان کرمان دارد زیرا اصحاب رسانه  این استان، انسان‌های امینی هستند. احمد آبیاری اذعان کرد: یکی از دستگاه‌های که به صورت مسقیم

به گزارش کارگران کرمان:نشست خبری احمد آبیار رئیس سازمان بازرسی استان کرمان با اصحاب رسانه در محل سازمان بازرسی کل استان کرمان برگزار شد.

بازرس کل استان کرمان افزود: کمترین مشکلات مطبوعاتی را استان کرمان دارد زیرا اصحاب رسانه  این استان، انسان‌های امینی هستند.

احمد آبیاری اذعان کرد: یکی از دستگاه‌های که به صورت مسقیم زیر نظر قوه قضاییه عمل می‌کند سازمان بازرسی است که بر اساس اصولی خدمت می‌کند، عمده وظایف سازمان بازرسی کل بر چند محور از جمله اقدامات پیشگیرانه است که به صورت تذکر و هشدار است  و به واقع این سازمان اقداماتی انجام می‌دهد که سوء جریانی در دستگاه‌های ادارای انجام نشود.

وی با بیان اینکه  ۱۶۷ نامه هشداری در سال ۱۴۰۱ صادر کردیم، گفت: این نامه‌های هشداری به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است تا اقدامات پیشگیرانه از سوی  مدیر اجرایی صورت گیرد.

بازرس کل استان کرمان افزود: اگر گزارشی به دست ما  برسد که دستگاهی احتمال وقوع سوء جریان است، قبل از هر اقدامی گزارش هشداری برای این دستگاه ارسال می‌شود که اولویت اصلی مدیران رفع موارد عنوان شده، باشد.

آبیار ادامه داد: رسیدگی به شکایات مردمی از جمله موارد جدی است که این سازمان پیگیر می‌شود، که بعد از دریافت شکایت مردمی رسیدگی خواهد شد که برخی موارد حل شده است،  قریب به ۶ هزار شکایت مردمی را رسیدگی کرده‌ایم و حتی برخی شکایت‌ها مبنای گزارش فساد شده‌اند.

وی اذعان کرد: قریب به ۷ هزار اطلاعیه توسط مردم دریافت شده است، برخی از این اطلاعیه‌ها مبنای گزارشات اصلی ما قرار گرفتند،  ضمن اینکه قریب به ۱۳ هزار شکوایه و اطلاعیه در سال ۱۴۰۱ توسط این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است.

بازرس کل استان کرمان ضمن اینکه بی‌احترامی از سوی مردم و یا کارمند را مذموم دانست، گفت: توصیه به همه کارمندان دستگاه‌های اداری و غیر اداری این است که احترام به مردم واجب است چرا که وظیفه یک کارمند به عنوان اصل اول کاری  توجه به ارباب رجوع است.

وی ترک فعل را عمده‌ترین دلیل تشکیل پرونده علیه کارمندان نام برد و گفت: اکثر کارمندان و مدیران استان افراد سالم و متعهدی هستند اما همان درصد اندک باعث بی‌اعتبار شدن  سیستم اداری  استان می‌شود، ۱۱۷ نفر از کارکنانی که مرتکب جرم شده‌اند اعم از ترک فعل، اختلاس، تصرف غیرقانونی و تصدی بیش از یک شغل و … به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

آبیار با بیان اینکه ۲۲۵ پرونده اداری در سال ۱۴۰۱ تشکیل شده است، گفت: این سازمان به عنوان یک سازمان نظارتی شرکت در همه مجامع را وظیفه خود می‌داند و از حق مردم کوتاه نخواهد آمد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه

برچسب ها