• تاریخ انتشار : شنبه 1 جولای 2023 - 16:12
  • کد خبر : 17889
  • چاپ خبر

شناسایی ۴۲ ماده معدنی با ۸ میلیون تن ذخیره قطعی در استان

به گزارش کارگران کرمان:مدیرکل سازمان صمت استان کرمان گفت: این موضوع باعث فعال شدن هزارو ۸۰۰ واحد صنعتی و معدنی با ۸۰ هزار نفر اشتغال در استان شده است. در تقویم رسمی کشورمان دهم تیر ماه به نام روز صنعت و معدن نامگذاری شده است. به گفته حسینی نژاد رئیس سازمان صمت در استان کرمان،

به گزارش کارگران کرمان:مدیرکل سازمان صمت استان کرمان گفت: این موضوع باعث فعال شدن هزارو ۸۰۰ واحد صنعتی و معدنی با ۸۰ هزار نفر اشتغال در استان شده است.

🔹در تقویم رسمی کشورمان دهم تیر ماه به نام روز صنعت و معدن نامگذاری شده است.

به گفته حسینی نژاد رئیس سازمان صمت در استان کرمان، ۴۲ نوع ماده معدنی با ۸ میلیارد تن ذخیره قطعی شناسایی شده است که این موضوع باعث فعال شدن هزارو ۸۰۰ واحد صنعتی و معدنی با ۸۰ هزار نفر اشتغال در استان شده است.

🔸وی افزود: تامین سرمایه در گردش و پرداخت نشدن کامل حقوق دولتی استان از معادن، مهم‌ترین چالش‌های این حوزه است و به همین منظور مسئولان استان پیگیر هستند تا در برنامه هفتم توسعه حقوق دولتی استان از معادن به صورت کامل پرداخت شود.

🔹حسینی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۰ میلیون تن استخراج سالانه مواد معدنی در استان انجام می‌شود و با تکمیل زنجیره‌های فرآوری تلاش بر این است تا درآمدهای ناشی از این نعمت‌های خدادادی به سفره مردم برسد.

لینک کوتاه

برچسب ها