• تاریخ انتشار : دوشنبه 24 جولای 2023 - 16:26
  • کد خبر : 18057
  • چاپ خبر

رتبه اول کرمان در افزایش صادرات تعاونی‌ها

به گزارش کارگران کرمان:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگارفارس با اشاره به اینکه فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال در استان کرمان به سمت بسیار خوبی پیش می‌رود، اظهار داشت: در بازدیدی که از کارخانه‌های خودروسازی بم داشتم، این شرکت‌های خودروسازی اعلام کردند که دچار کمبود نیرو و

به گزارش کارگران کرمان:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگارفارس با اشاره به اینکه فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال در استان کرمان به سمت بسیار خوبی پیش می‌رود، اظهار داشت: در بازدیدی که از کارخانه‌های خودروسازی بم داشتم، این شرکت‌های خودروسازی اعلام کردند که دچار کمبود نیرو و به‌دنبال جذب آن هستند.

مصباح بیان کرد: سال گذشته فقط ۵ هزار نیرو در خودروسازی‌های بم مشغول به کار شدند و از ابتدای سال تا کنون نزدیک به ۵۰۰ نفر نیرو جذب کرده‌اند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ابراز داشت: شرکت‌های خودروسازی بم در حال انجام طرح‌های توسعه خود هستند و تا پایان سال جاری نیاز به چند هزار نفر نیرو دارند که ممکن است این نیاز در شهرستان بم و اطراف تامین نشود و نیاز به حذب نیروی غیربومی باشد.

 وی عنوان کرد: شرق استان به‌واسطه خودروسازها به سمتی می‌رود که دیگر بیکار توانمندی در این مناطق وجود نخواهد داشت و اکنون این‌خودروسازی‌ها به‌دنبال جذب نیرو هستند و افراد علاقه‌مند و بیکار می‌توانند در این مجموعه‌ها مشغول به‌کار شوند.

 مصباح ادامه داد: با توجه به طرح دوم توسعه معدن درآلو در شهرستان رابر تا دو سال آینده تمامی افراد این منطقه که توانایی لازم را داشته باشند در این معدن مشغول به‌کار خواهند شد و بیکار توانمند در این منطقه نخواهیم داشت.

وی همچنین گفت: با طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که در سطح استان در حال انجام است، تا پایان سال جاری نرخ بیکاری استان کاهش می‌یابد.

رتبه اول کرمان در افزایش صادرات تعاونی‌ها

 مصباح با اشاره به اینکه سال گذشته سهم تعاونی‌ها از صادرات غیر نفتی کشور ۲.۴ درصد بوده است، بیان داشت: استان کرمان سال گذشته در حوزه صادرات تعاونی‌ها در سطح کشور رتبه سوم و همچنین از نظر میزان افزایش صادرات تعاونی‌ها رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بسیاری از تعاونی‌های استان صادرات دارند، اما با کارت بازرگانی غیر تعاونی صادرات انجام می‌دهند و ما از این افراد درخواست داریم، به نام تعاونی‌های خود این صادرات را انجام دهند

میانگین رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی ۴۲ روز است

  مصباح با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی ادرات کار، خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: میانگین مدت رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی در سطح استان در سال ۱۴۰۰، ۱۰۲ روز و در نیمه اول سال گذشته به ۷۶ روز و در پایان سال گذشته به ۴۲روز رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: حجم شکایات کارگری و کارفرمایی در سال گذشته افزایشی بود، اما با برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته این مدت کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: تعداد کاریابی‌ها از ابتدای شکل‌گیری آنها تا سال ۱۴۰۰ در سطح استان که فعال بودند، ۲۷ کاریابی بود که این تعداد تا پایان سال گذشته به ۵۲ کاریابی رسید.

 مصباح تصریح کرد: سعی کرده‌ایم مجوز کاریابی‌ها در مناطقی که دسترسی کمتری به شهر دارند، داده شود و همچنین بسیاری از کارهای دولتی که قابل برون‌سپاری بوده‌اند به کاریابی‌ها واگذار کرده‌ایم.

 وی خاطرنشان کرد: افرادی که متقاضی تاسیس کاریابی هستند اگر این کاریابی‌ها را در مناطق دوردست و کمتر برخوردار تاسیس کنند، مجور آنها کمتر از سه روز صادر خواهد شد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود