• تاریخ انتشار : شنبه 12 آگوست 2023 - 12:36
  • کد خبر : 18202
  • چاپ خبر

۱۴ واحد صنعتی استان کرمان دانش بنیان شد

به گزارش کارگران کرمان:حسین میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه کرمان با اشاره به اینکه 43 شهرک و واحد صنعتی در استان کرمان داریم که تعداد زیادی از واحد‌های تولیدی کوچک و بزرگ استان در این شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، اظهار داشت: شرط واگذاری زمین در

به گزارش کارگران کرمان:حسین میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه کرمان با اشاره به اینکه 43 شهرک و واحد صنعتی در استان کرمان داریم که تعداد زیادی از واحد‌های تولیدی کوچک و بزرگ استان در این شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، اظهار داشت: شرط واگذاری زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی، راه‌اندازی واحد تولیدی است و در برخی از این زمین‌ها تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی از شناسایی و فسخ هزار قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان کرمان تا پایان سال خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری 200 قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان فسخ شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه خدمات ما در دو حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، افزود: هشت خوشه صنعتی از جمله خوشه خرمای بم، خوشه پسته کرمان و رفسنجان، خوشه محصولات گلخانه‌ای جنوب و خوشه قطعات و ماشین‌آلات صنعتی با اهدافی چون افزایش هم‌افزایی، جلوگیری از خام فروشی و برند سازی در استان فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل از سوی رهبر معظم انقلاب سال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده بود، بیان کرد: در این راستا تا کنون 14 واحد صنعتی ما در استان کرمان دانش بنیان شده است.

میجانی با بیان اینکه عدم وجود نیروی متخصص و ماهر یکی از مشکلات بزرگ استان است و در استان کرمان نیروی آموزش دیده مورد نیاز وجود ندارد، گفت: هزار و 403 دوره آموزشی در استان برگزار و بیش از 31 هزار نفر در واحد تولیدی آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه فرصت آموزش نیروهای حرفه‌ای در استان فراهم شده است، افزود: 195 تور صنعتی داخل و خارج استان برای بیش از 3 هزار نفر از نیروهای واحدهای صنعتی استان برگزار شده و از 64 پایان‌نامه در راستای بهبود صنایع تولیدی حمایت مالی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه اولویت ما احیای واحد‌های تولیدی راکد شده و غیرفعال است و در این راستا سال قبل 43 واحد تعطیل استان احیا و به چرخه تولید بازگشتند، ادامه داد: در راستای تامین واحد‌های صنعتی استان به ویژه واحد‌های تولیدی راکد، سال گذشته حدود 40 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: برای حمایت از کشاورزان استان کرمان، شرایطی فراهم شده تا با سرمایه‌گذاری و احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس به صورت تضمینی تا 20 سال آینده درآمد ماهیانه 40 میلیون تومانی داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها