• تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آگوست 2023 - 1:10
  • کد خبر : 18287
  • چاپ خبر

استان کرمان رتبه اول شاخص رضایت‌مندی بیمه‌شدگان در کشور

به گزارش کارگران کرمان:محمود شیخ‌شعاعی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: در کل کشور ۸ میلیون نفر مستمری بگیروحود دارد که در مجموع با خانواده‌هایشان به ۴۴ میلیون نفر می‌شوند. وی با اشاره به این که مهم‌ترین چالش سازمان تامین اجتماعی پیشی گرفتن مصارف بر منابع است، توضیح داد:

به گزارش کارگران کرمان:محمود شیخ‌شعاعی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: در کل کشور ۸ میلیون نفر مستمری بگیروحود دارد که در مجموع با خانواده‌هایشان به ۴۴ میلیون نفر می‌شوند.

وی با اشاره به این که مهم‌ترین چالش سازمان تامین اجتماعی پیشی گرفتن مصارف بر منابع است، توضیح داد: این موضوع موجب کاهش ضریب پشتیبانی شده است، از این رو سازمان تامین اجتماعی دارای شرایط خوبی نیست.

شیخ‌شعاعی عنوان کرد:  بازنشستگی‌های پیش از موعد سبب کاهش ضریب پشتیبانی شده است، نرخ ضریب پشتیبانی در استان کرمان ۴/۸ دهم درصد است.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به این‌که استقراض بی‌رویه از بانک‌ها برای جبران کسری نقدینگی مشکلاتی برای این سازمان ایجاد کرده است، توضیح داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از ابتدای امسال اما برای پرداخت حقوق از بانک‌ها استقراض نشده است.

وی با اشاره به این‌که طبق قانون تامین اجتماعی دولت موظف به پرداخت سه درصد بیمه کارکنان است و اکنون ۶۰۰ هزار میلیارد تومان باید پرداخت شود، اظهار کرد: اکنون ۱۷۰ هزار میلیارد تومان دولت به صورت سهام پرداخت کرده است همچنین قرار است در بودجه ۱۴۰۲ نیز قرار است ۷۰ میلیارد تومان پرداخت کند.

شیخ شعاعی با بیان این‌که ۳۷ رسته شغلی وجود دارد که سهم دولت ۲۳ درصد از پرداخت بیمه این مشاغل است، گفت:  ۴۳ درصد کارگاه‌های استان از سهم پرداخت حق بیمه کارفرما معاف هستند، انباشت بدهی‌های دولت چالشی است که همچنان وجود دارد.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: تورم و وضعیت اشتغال نیز از جمله مواردی است که بر سازمان تامین اجتماعی اثر می‌گذارد و در دو سال اخیر بیمه دانشجویی و بیمه زنان خانه‌دار ایجاد شده‌اند.

وی یکی از راهبردهای این سازمان را هوشمندسازی دانست و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۴۳ خدمت بوده و اکنون ۵۷ خدمت شده است، سال گذشته ۱۵۰ میلیون نفر از این خدمت استفاده کرده‌اند و اپلیکیشن تامین من، خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی را فراهم می‌کند.

شیخ‌شعاعی با اشاره به این‌که طرح بخشودگی جرائم کارآفرینان با هدف تولید و افزایش اشتغال به مدت سه ماه انجام شده است، بیان کرد: ۴۹ درصد از مردم کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، کمترین پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی در استان کرمان شهرستان فهرج ۱۳ درصد و بیشترین کوهبنان بالای ۸۵ درصد است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: تعداد بیمه‌شدگان ۵/۲ دهم درصد افزایش و مستمری بگیران ۸ درصد افزایش یافته است همچنین در استان کرمان نزدیک ۵۴ هزار کارگاه فعال در ارتباط با تامین اجتماعی وجود دارد.

وی ادامه داد: در آخرین ارزیابی در سه ماه بهار ۱۴۰۲ استان کرمان رتبه سوم در میان سی‌و‌سه استان کشور را دارا است و در شاخص رضایتمندی بیمه‌شدگان در مراجعه به میز خدمت حضوری استان کرمان رتبه اول را داشته است.

در ادامه فخر مدیر کل درمان تامین اجتماعی گفت: ۱۰ درصد تخت بستری کشور متعلق به این سازمان بیمه‌ای است و در کرمان نیز ۱۰ درصد را پوشش می‌دهد.

۴۸ درصد از جمعیت استان تحت پوشش این بیمه درمانی است.

وی ادامه داد: در استان کرمان سه بیمارستان و ۱۴ درمانگاه موظف به درمان بصورت بستری و سرپایی هستند و سالانه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار سرپایی و ۵۲ هزار نفر بستری می‌شوند.

فخر تاکید کرد: راهبرد اصلی در حوزه سلامت این است که اگر فرد بیمار می‌شود جز غم بیماری نباید غم‌دیگری داشته باشد و بر این اساس راهبرد ما صیانت از بیمه‌شدگان است تا هزینه‌های درمان در سبد هزینه‌های خانوار کاهش پیدا کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه

برچسب ها