• تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آگوست 2023 - 1:22
  • کد خبر : 18293
  • چاپ خبر

استان کرمان رتبه اول جذب سرمایه‌گذار خارجی در سال گذشته

به گزارش کارگران کرمان: صبح امروز نشست خبری حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برگزار شد. حسینی‌نزاد در این نشست گفت: یکی از پتانسیل‌های استان کرمان، ظرفیت معادن آن است، تا قبل برنامه ششم توسعه بیش‌تر بر روی استخراج از معادن تاکید شده بود اما در این سال‌ها بر روی فرآوری محصولات

به گزارش کارگران کرمان:

صبح امروز نشست خبری حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برگزار شد.
حسینی‌نزاد در این نشست گفت: یکی از پتانسیل‌های استان کرمان، ظرفیت معادن آن است، تا قبل برنامه ششم توسعه بیش‌تر بر روی استخراج از معادن تاکید شده بود اما در این سال‌ها بر روی فرآوری محصولات معادن توجه شده است.
وی با بیان این‌که هشت میلیارد تن ذخایر معادن استان کرمان است، عنوان کرد: در معادن استان بیش از ۱۳۱ میلیون تن استخراج داریم.
حسینی‌نژاد ادامه داد: ۴۲ ماده معدنی وجود دارد که ۸۳ و نیم در صد مربوط با ۳ ماده استخراجی است از جمله سنگ‌ آهنن، مس، کرومیت و زغالسنگ است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به این‌که ایجاد ارزش افزوده معادن استان کرمان از برنامه‌های ششم توسعه بود، توضیح داد: در زمینه معادن استان کرمان برای ۴۲ میلیون تن کنستانتره، ۳۲ میلیون گندله، ۱۱ میلیون آهن اسفنجی و ۱۰ میلیون تن شمش برنامه‌ریزی شده است.
حسینی نژاد افزود: از ۳۲ میلیون تن گندله برنامه ریزی شده، ۲۲ و نیم میلیون تن در حال تولید است و رتبه اول در کشور هستیم و ۷ میلیون تن آهن‌اسفنجی و ۶.۶ میلیون تن شمش فولاد در استان تولید می‌شود.
وی صنایع فرآوری را یکی از محورهای اصلی توسعه استان دانست و گفت:برای رسیدن نفع معادن به همه مردم به دنبال قطعه‌سازی و دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ۱۸۰۰ پرونده بهره‌برداری برای واحدها وجود دارد که ۳۴۳ مورد غیر فعال و
۹۶ مورد از آن‌ها امکان برگشت به واحد تولیدی را دارند.
وی ادامه داد: ۲۴ واحد عیرفعال در سال گذشته برگشت اتفا و امسال به دنبال این هستیم تا ۳۰ واحد برگردد تا ۲۴۰۰ اشتغال ایجاد شود.
رئیس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به اینکه استان سال قبل رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرده که بخش عمده آن در صنعت و معدن است، گفت: از هفته دولت سال گذشته تاکنون نزدیک به ۶۱۶ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۴ هزار نفر صادر کرده‌ایم.
وی اظهار کرد: همچنین در حوزه معادن ۱۰۱ پروانه با ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شده و روند صعودی در این زمینه داریم.
حسینی نژاد با اشاره به اینکه ۴۹۰ پروانه معدن فعال با اشتغال ۲۴ هزار نفر  در استان کرمان داریم، افزود: ۱۰۵ هزار واحد صنفی در شمال استان کرمان فعال هستند.
حسینی نژاد تصریح کرد: استان کرمان ۴.۸ درصد صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها