• تاریخ انتشار : شنبه 9 سپتامبر 2023 - 14:27
  • کد خبر : 18383
  • چاپ خبر

ایجاد مرکز ساخت و فرآوری فلزات گران‌بها در کرمان

به گزارش کارگران کرمان:عباس زارعی در خصوص برنامه‌ریزی برای فلزات گران‌بها از معادن مس استان کرمان گفت: طراحی مجتمع فرهنگی و مرکز ساخت فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌های کرمان ابداعی نو است که از سوی شرکت سرمایه‌گذاری مس در حال انجام است. معاون نوآوری و فناوری و توسعه کسب و کار شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه ادامه داد: این

به گزارش کارگران کرمان:عباس زارعی در خصوص برنامه‌ریزی برای فلزات گران‌بها از معادن مس استان کرمان گفت: طراحی مجتمع فرهنگی و مرکز ساخت فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌های کرمان ابداعی نو است که از سوی شرکت سرمایه‌گذاری مس در حال انجام است.

معاون نوآوری و فناوری و توسعه کسب و کار شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه ادامه داد: این طرح یک فرصت را در زنجیره ارزش محصولات جانبی مس ایجاد می‌کند که علاوه بر مس، فلزات گران‌بهای دیگر از جمله طلا، نقره، تلوریم، سلنیوم، پالادیوم و پلاتینیوم و عناصر دیگر در صورت وجود را نیز به ارمغان آورد و بتوانیم این فلزات را به صورتی که قابل ارائه به بازارهای هدف هستند در کرمان در اختیار مشتریان و مردم قرار دهیم.

وی تاکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه یک فرآیند پیوسته را طراحی  کرده به این صورت که در ابتدا کنسانتره فلزات گران‌بها را دریافت و بعد آن استحصال شده و سپس فلزات گران‌بها در مجتمع فرهنگی و مرکز ساخت فلزات گوهرسنگ‌های کرمان به دست صنعتگران برای ساخت جواهرات و سپس تبادلات تجاری خواهد رسید.

زارعی عنوان کرد: بنا داریم تا در طراحی ، ساخت و کاربری این مجتمع از راهبردهای انقلاب صنعتی چهارم از جمله هوشمندسازی ، واقعیت افزوده و تولید افزایشی(additive manufacturing) و… استفاده کنیم و
همچنین  برای خلق ایده‌های نوآورانه نیز برنامه‌ریزی داریم تا ضمن طراحی و فروش محصول جذابیت‌های توریستی و گردشگری ایجاد کند.

وی با تاکید بر این امر که به دنبال ایجاد فضاهایی برای تجارت فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌ها هستیم، گفت: استان کرمان به واسطه دارا بودن معادن مهمی چون تیتانیوم و انواع سنگ‌ها و فلزات پر عیار می تواند به قطب تولید جواهرات و سنگ‌های زینتی شود و این از فراوردهای پایین دستی صنعت مس است.

معاون نوآوری و فناوری و توسعه کسب و کار شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه دیگر اقدامات این شرکت را نیز برشمرد و  افزود: حمایت به صورت مشارکت در تجاری‌سازی محصولات نوآورانه و فناورانه که به تولید پایلوت رسیدند، احداث کارخانه طرح فناورانه طلا، نقره و کلیه عناصر نادر و باارزش از لجن مس آندی در استان کرمان از یک سو،  ایجاد مرکز ساخت طلا و جواهر، فلزات گران‌بها،سنگ‌های قیمتی و فروش آن با مشارکت شهرداری کرمان و متخصصین حوزه ساخت طلا و جواهر در بخش خصوصی و همچنین فعالیت جدی در حوزه اکتشاف از جمله برنامه هایی هستند که در این شرکت دنبال می‌شوند.

وی در پایان با تاکید بر نیازهای صنایع معدنی کشور و همچنین چالش‌های پیش رو این حوزه در استان کرمان گفت: توجه به تکمیل زنجیره ارزش و پیشرفت در داخلی سازی کارخانجات صنایع معدنی یکی اولویت‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری مس سرچشمه است. و تحقق این امر علاوه بر خلق ثروت برای استان، موجب اشتغال پایدار می‌شود که از جمله نیازهای مهم استان هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه

برچسب ها