• تاریخ انتشار : شنبه 18 نوامبر 2023 - 14:57
  • کد خبر : 18508
  • چاپ خبر

۱۰ میلیارد تن ذخیره معدنی آماده سرمایه‌گذاری در استان کرمان است

به گزارش کارگران کرمان:  امیر حسن‌زاده ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان با بیان اینکه توسعه صادرات از برنامه‌های جدی استان است، اظهار داشت: دولت نیز از ما خواسته تا توسعه صادراتی در استان را پیگیری کنیم. وی با بیان اینکه کشورهای هدف صادراتی شناسایی شده و یکی از این کشورها پاکستان است

به گزارش کارگران کرمان:  امیر حسن‌زاده ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان با بیان اینکه توسعه صادرات از برنامه‌های جدی استان است، اظهار داشت: دولت نیز از ما خواسته تا توسعه صادراتی در استان را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای هدف صادراتی شناسایی شده و یکی از این کشورها پاکستان است که در همسایگی ما قرار دارد که امکان ویژه از این جهت است، گفت: شرکت‌های صادراتی را باید پای کار آورد و محصولات صادراتی استان کرمان به‌ویژه در حوزه کشاورزی جنوب باید به بازارهای هدف معرفی شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه ارز نهاده‌های دامی، ارز نیمایی است، بیان کرد: شاید شرکت‌های خصوصی استقبالی برای این ارز نداشته باشند، اما باید شرکت‌های دولتی صادراتی را پای کار آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان باید تولید صادرات محور داشته باشند، افزود: در این راستا باید اطلاعات لازم نیز به کشاورزان داده شود.

وی با اشاره به اینکه بازار صادراتی قطر در حوزه کشاورزی خوب است و باید محصولات استان را به این بازار نیز معرفی کرد، ادامه داد: از کشورهای مختلف و حتی ایتالیا هم برای سرمایه‌گذاری در معادن استان کرمان مراجعه داشتیم و سرمایه‌گذاران خارجی به استان کرمان سفر کردند.

حسن‌زاده با بیان اینکه 10 میلیارد تن ذخیره قطعی معدنی با پروانه برای سرمایه‌گذاری در استان کرمان داریم، گفت: کرومیت، مس و آهن از مواد معدنی آماده سرمایه‌گذاری در استان کرمان است.

وی افزود: نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای مختلف فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان کرمان برای سرمایه‌گذاری و همچنین معرفی محصولات صادراتی است که باید در آنها شرکت کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها