• تاریخ انتشار : دوشنبه 8 جولای 2024 - 17:40
  • کد خبر : 19153
  • چاپ خبر

دستگاه قضا با قاطعیت از آمران به معروف حمایت می‌کند

به گزارش کارگران کرمان:حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان به‌مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانون وجود دارد و تکالیفی برای همه مجموعه‌ها و از جمله مجموعه قضایی مشخص شده که مهمترین

به گزارش کارگران کرمان:حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان به‌مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانون وجود دارد و تکالیفی برای همه مجموعه‌ها و از جمله مجموعه قضایی مشخص شده که مهمترین آن حمایت از این افراد است که سال‌ها در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه در همه مراحل از ضابطین و کسانی که در جامعه به این واجب الهی می‌پردازند حمایت می‌کند، افزود: پرونده‌ کسانی که به آمران به معروف تعرض داشته‌اند در شعب ویژه و به‌طور خاص پیگیری می‌شود. هم سرعت و دقت در رسیدگی این پرونده‌ها بالاست و هم برخورد لازم و قاطع با کسانی که می‌خواهند برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر مزاحمت ایجاد کنند صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حمیدی ملاک و شیوه کار دستگاه قضا در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را دقت و سرعت بالا در رسیدگی به پرونده‌ها دانست و ادامه داد: توصیه می‌کنیم همه در چارچوب قوانین و مقررات واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به اجرای طرح «نور» و فعالیت آمران به معروف در حوزه حجاب و عفاف، تصریح کرد: حمایت قاطع خود از این افراد را اعلام کرده و با آنها همکاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در پرونده‌های تشکیل شده با موضوع امر به معروف و نهی از منکر مانع از ایجاد صلح و سازش نیستیم، اظهار کرد: این پرونده‌ها دو جنبه عمومی و خصوصی دارد و کسی که مورد تعرض و مزاحمت قرار گرفته از جنبه خصوصی می‌تواند رضایت دهد اما از جنبه عمومی، جرم قابل گذشت نیست و حتی در صورت رضایت شاکی دستگاه قضا وفق قوانین و مقررات با آنها برخورد می‌کند.

حجت‌الاسلام حمیدی در پایان با بیان اینکه در مرکز استان دو شعبه در دادسرا، یک شعبه در دادگاه، یک شعبه در دادگاه تجدید نظر و در شهرستان‌ها به فراخور پرونده‌ها در دادگاه‌ها و دادسراها شعبات ویژه رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، گفت: بیشترین موضوعات این پرونده‌ها مربوط به ایجاد مزاحمت، تعرض، تهدید و فحاشی برای آمران به معروف است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها