• تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آگوست 2024 - 16:29
  • کد خبر : 19341
  • چاپ خبر

خبرنگاران بهترین مروجان معروف در جامعه هستند

به گزارش کارگران کرمان: حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۱۷ مردادماه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه کرمان به‌مناسبت روز خبرنگار، کار خبرنگاری را جریانی مفید، مؤثر، سرنوشت‌ساز، پرقدرت و توانمند در تغییر و تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دانست و گفت: خبرنگار ارزش‌محور حتی جان خود

به گزارش کارگران کرمان: حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۱۷ مردادماه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه کرمان به‌مناسبت روز خبرنگار، کار خبرنگاری را جریانی مفید، مؤثر، سرنوشت‌ساز، پرقدرت و توانمند در تغییر و تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دانست و گفت: خبرنگار ارزش‌محور حتی جان خود را فدا می‌کند تا خبر را به گوش مردم برساند.

وی با گرامیداشت یاد بیش از ۱۶۰ خبرنگار شهید، اظهار کرد: جریان خبرنگاری در هر کشور بسیار مهم است و در بخش قابل توجهی از اتفاقاتی که در کشور می‌تواند رقم بخورد، رسانه نقش اول را دارد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه خبرنگار از یک سو تبیین‌کننده قوی و از سوی دیگر منتقل‌کننده مشکلات و موانع به مسئولان امر هستند، تصریح کرد: خبرنگاران در بخش تبیینی، رقبا و دشمنانی دارند و دشمن نمی‌خواهد تبیین به نتیجه برسد و خبر درست جایگاه خود را پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: هرچه جلوتر می‌رویم ابزار خبرنگاری جدیدتر می‌شود و همینگونه سرعت کار و تأثیر خبر را نیز می‌توان بیشتر کرد. یک خبر در گوشه‌ای از دنیا می‌تواند جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

وی خبرنگاران و رسانه‌ها را بهترین مروجان معروف و مبارزه با منکرات در جامعه دانست و افزود: خبرنگاران زحمات بسیاری در تنویر افکار عمومی، آگاهی جامعه، دفاع از حق مردم می‌کشند و بستر را برای انجام کارهای مختلف فراهم می‌کنند زیرا با یک خبر صدها حرکت خیر شکل می‌گیرد.

امام جمعه کرمان در پایان گفت: از جامعه خبرنگاری که در همه صحنه‌ها، تحولات و سختی‌ها حضور دارند، صادقانه مشکلات را به گوش مسئولان می‌رسانند تا حل شوند و کمک به آبادی کشور و تحولات مثبت می‌کنند به سهم خود قدردانی کرده و امیدوارم صمیمیت، نزدیکی و رفاقت بین مسئولان و خبرنگاران وجود داشته باشد زیرا سبب پیشرفت می‌شود.

در این جلسه اهالی رسانه کرمان به بیان مهمترین درخواست‌ها و مشکلات خود پرداختند که دیده شدن نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در ریل‌گذاری توسعه استان، ارتباط بهتر و دو سویه خبرنگاران و مسئولان، حمایت بیشتر از خبرگزاری‌های استان، فراهم کردن محتوای مناسب، همکاری مدیران استان برای تشریح دستاوردها و پیشرفت‌های کشور، همکاری ائمه جمعه استان با نشریات، دیدار جامعه خبری با رهبر معظم انقلاب، حمایت حقوقی از اهالی رسانه برای بیان حقایق جامعه و… از جمله این درخواست‌ها بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود