• تاریخ انتشار : شنبه 10 آگوست 2024 - 18:51
  • کد خبر : 19345
  • چاپ خبر

افزایش کشف ۲۸ درصدی قاچاق سوخت در کرمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان» صبح امروز فرمانده انتظامی استان کرمان با اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کرد. ناصر فرشید در دیدار با اصحاب رسانه عنوان کرد: از ابتدای امسال بیش از ۸۵۰ هزار تماس با ۱۱۰ گرفته شده است وکه رشد ۱۰ درصدی را شاهد هستیم و به‌صورت تقریبی روزانه ۲ هزار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان» صبح امروز فرمانده انتظامی استان کرمان با اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کرد.

ناصر فرشید در دیدار با اصحاب رسانه عنوان کرد: از ابتدای امسال بیش از ۸۵۰ هزار تماس با ۱۱۰ گرفته شده است وکه رشد ۱۰ درصدی را شاهد هستیم و به‌صورت تقریبی روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ تماس را عملیاتی کردند و به خواسته امدادخواه تیم‌های عملیات امداد ما در صحنه حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد از مراجعات تیم‌های امدادی ما به مراجعین راهنمایی و ارشاد ارائه کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود:از ابتدای سال جاری بیش از ۱۳ تن مواد مخدر را کشف و ظبط کرده‌ایم که هفت درصد آن شیشه و مرفین بوده و بیش از ۸۵ درصد آن از نوع سنتی و تریاک بوده است و در خصوص مواد مخدر صنعتی شاهد افزایش کشف در منطقه هستیم.

فرشید اذعان کرد: دستگیری خرده فروشان در دستور کار ما وجود دارد و هر روزه آن را دنبال می‌کنیم ضمن اینکه تااین لحظه شاهد افزایش دستگیری ۱۶ درصدی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ۵ درصد افزایش جمع‌آوری معتادان متجاهر را در سطح استان داریم.

فرمانده انتظامی استان در خصوص سرقت و پیشگیری از آن گفت: اقدامات بسیار خوبی را با توجه به تدابیر فرمانده انتظامی کشور انجام دادیم که منجر به پیشگیری از جرم شده است.

فرشید با بیان اینکه هنوز هم بیشترین سرقت‌ها حاصل سهل‌انگاری مالکین است افزود: یکی از تدابیری که برای پیشگیری انجام داده‌ایم این است، افرادی که دارای سابقه سه سرقت به بالا هستند پابند الکترونیکی برایشان نصب شده البته برنامه داریم تا حتی یک و دو سرقت را هم در این طرح جای دهیم زیرا روی این افراد می توانیم کنترل بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به این مطلب که ۱۲ درصد کاهش وقوع سرقت‌ها را داریمف گفت: چندین باند سرقت متلاشی شده که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها باند سرقت خودرویی بود که از طریق سایت دیوار سرقت را انجام می‌داد

فرمانده انتظامی استان افزود: کل سرقت‌هایی که در سطح استان رخ می‌دهد شامل ۳۹ درصد سرقت‌ها در شهر کرمان،۱۰درصد رفسنجان، ۸درصد سیرجان، ۷ درصد جیرفت و ۶درصد هم در بم بوده است.

فرشید نوع سرقت‌ها را تشریح کرد و گفت: ۱۴ درصد سرقت‌ها متعلق به اماکن در حال ساخت است، ۱۲درصد منازل، ۷ درصد اهشام، ۶ درصد موتورسیکلت،۳درصد مغازه و ۳درصد خودرو است و به علت آشنایی صاحبان کسب با روش‌های مراقبت از مغازه شاهد کاهش سرقت در مغازه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: باند جاعل مدارک تحصیلی متشکل از ۱۷ نفر نیز کشف شده‌اند، باند کلاهبرداری‌های جدید و سارقین فراستانی را کشف کرده‌ایم و البته کشف قاچاق سوخت به میزان ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار لیتر را داشته‌ایم که افزایش ۲۸ درصدی کشف داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ تصادف داشتیم که ۶۴ درصپد در شهرها و ۳۶ درصد در جاده‌ها رخ داده ‌است و قریب به ۶ هزار و ۶۰۰ نفر مجروح داشته‌ایم که به ترتیب روزانه ۳۱ نفر در شهرها مجروح شده‌اند و ۱۹ نفر در جاده‌ها اما ۴۰۰ نفر فوتی ناشی از تصادفات داریم که ۸۵ درصد آن‌ها در جاده‌هاست که روزی سه نفر فوتی در تصادفات است.

وی به توقیف خودروهای حادثه‌ساز اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰۲ هزار خودرو در شمال و ۳۰۳ هزار خودرو در جنوب که عامل حادثه بودند را متوقف کردیم.

 

فرشید با بیان اینکه شاهد افزایش ۱۶ درصد وقوع جادم اینترتی هستیم، افزود: بیش از ۱۶۰۰ جرم در فضای مجازی شکل گرفته است و ۷۴ درصد کشف و منجر به دستگیری ۳۰۰ نفر شده است که ۳۷ درصد هم دستگیری مجرمان کلاهبرداری است

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود