• تاریخ انتشار : شنبه 7 سپتامبر 2024 - 17:40
  • کد خبر : 19520
  • چاپ خبر

ضرورت راه اندازی اداره پسته در وزارت جهاد کشاورزی / نگاه سنتی به محصول پسته با شکست مواجه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»امیر حسن زاده در نخستین جشنواره پسته ابارق از توابع بخش دهبکری شهرستان بم واقع در شرق استان کرمان اعلام کرد: نگاه سنتی به محصول پسته با شکست مواجه است. وی با ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص افزود: ارزش افزوده واقعی محصولات در صادرات ایجاد می‌شود و این

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»امیر حسن زاده در نخستین جشنواره پسته ابارق از توابع بخش دهبکری شهرستان بم واقع در شرق استان کرمان اعلام کرد: نگاه سنتی به محصول پسته با شکست مواجه است.

وی با ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص افزود: ارزش افزوده واقعی محصولات در صادرات ایجاد می‌شود و این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان سپس با اشاره به اینکه باید مزیت پسته ایران را نسبت به پسته سایر کشور‌ها پیدا کنیم، گفت: مغز پسته خام ایران خوشمزه‌تر از پسته کشور‌های دیگر است.

او اعلام کرد: باید تازه خوری پسته را بیشتر در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی حوزه پسته گفت: در خصوص مغز پسته، شرکت‌های دانش بنیان به نحو مطلوب در حال فعالیت هستند و صادرات خوبی به اروپا انجام می‌دهند.

حسن زاده افزود: با توجه به اینکه ایران، کشور پسته خیزی است، اما ساختاری در وزارت جهادکشاورزی به نام اداره پسته وجود ندارد و در این خصوص نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان می‌تواند کمک کند تا مطالعات لازم صورت بگیرد و با راه اندازی اداره پسته، این نهاد کمک حال باغداران پسته باشد.

معاون اقتصادی استانداری کرمان در پایان اعلام کرد: تولید پسته در جهان سالانه یک میلیون تُن است که ۲۰۰ هزار تُن آن در ایران تولید می شود و از این میزان نیز ۱۰۰ هزار تُن در باغات پسته استان کرمان تولید می گردد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود