• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 سپتامبر 2024 - 17:40
  • کد خبر : 19621
  • چاپ خبر

«مهارت» حلقه مفقوده اشتغال استان کرمان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»محمدمهدی فداکار صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و صنایع کوچک و تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار داشت: در استان کرمان در همه حوزه‌های معدنی مشکل داریم. وی با اشاره به اینکه هنوز اکتشاف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»محمدمهدی فداکار صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و صنایع کوچک و تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار داشت: در استان کرمان در همه حوزه‌های معدنی مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه هنوز اکتشاف قابل توجهی در پهنه‌های معدنی استان کرمان انجام نشده است و تازه اکتشاف کار بزرگی نیست، گفت: بلوکه شدن پهنه‌های معدنی در استان از دیگر مشکلات است.

استاندار کرمان با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی 16 درصد پهنه‌های معدنی استان کرمان را در اختیار دارد، افزود: شرکت اکتشافی با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی کشور راه‌اندازی شده است که باید پهنه در اختیار آن گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی پهنه‌های معدنی استان کرمان نیز در اختیار ایمیدرو است که استفاده‌ای از آن نمی‌شود، بیان کرد: در صنایع پایین دستی کارهای خوبی انجام ندادیم و باید صنایع پایین دستی در استان کرمان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه سهم استان کرمان از حقوق دولتی معادن افزایش پیدا کرده است و به هزار و 350 میلیارد تومان رسیده، ادامه داد: پیگیر برگشت حقوق دولتی معادن به استان هستیم.

فداکار با اشاره به اینکه نبود مهارت دلیل اصلی عدم اشتغال است، گفت: باید مهارت آموزی را جدی گرفت چرا که حلقه مفقوده اشتغال استان کرمان مهارت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها