• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 سپتامبر 2024 - 17:44
  • کد خبر : 19628
  • چاپ خبر

۱۷۲ واحد صنعتی در استان کرمان احیا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»حسین میجانی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و صنایع کوچک و تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان، با تبریک هفته وحدت و هفته صنایع کوچک و متوسط اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی در استان کرمان 40

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»حسین میجانی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و صنایع کوچک و تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان، با تبریک هفته وحدت و هفته صنایع کوچک و متوسط اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی در استان کرمان 40 هزار شغل ایجاد کردند که قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه 50 شهرک و ناحیه صنعتی در استان کرمان داریم و در دو سال گذشته از 43 شهرک به 50 شهرک و ناحیه صنعتی در استان رسیدیم، گفت: هفت شهرک صنعتی برای توازن منطقه‌ای استان ایجاد شده که ایجاد اشتغال جدید هم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، با اشاره به اینکه ناترازی برق واحد‌های تولیدی ما را اذیت کرد، افزود: قطعی برق ضایع شدن محصولات و از بین رفتن تولید را به دنبال دارد و تولیدکننده ضرر می‌کند.

وی با ابراز اینکه حدود هزار میلیارد تومان زیرساخت برای شهرک‌های صنعتی استان کرمان هزینه شده است، گفت: هزار و 700 تن قیر رایگان گرفتیم تا آسفالت معابر شهرک‌های صنعتی استان انجام شود.

میجانی، با بیان اینکه در رابر برای اولین بار ناحیه صنعتی ایجاد شده که به نام سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، ادامه داد: 172 واحد صنعتی در استان احیا شد که قبلاً دچار مشکل شده بودند.

وی با اشاره به اینکه مجوز پنج شهرک صنعتی تخصصی همراه با محیط زیست که نیروگاه خورشیدی است را از رئیس جمهور شهید گرفتیم، بیان کرد: این شهرک‌ها در حال احداث است و در مجموع 32 مگاوات برق تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، با بیان اینکه 152 هکتار زمین در شهرک صنعتی کرمان آماده تحویل است، گفت: شهرک صنعتی شماره چهار کرمان آماده بهره‌برداری است و در حال حاضر مشکل تامین آب و برق دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون و مصوبات جلسات شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی باید نیازهای خود را از داخل استان و واحد‌های کوچک صنعتی تامین کنند، افزود: در حال حاضر گزارش درستی نیست که چقدر این مصوبات در حال انجام است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها