• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 اکتبر 2024 - 17:25
  • کد خبر : 19807
  • چاپ خبر

بنگاه‌های اقتصادی سودشان را تقسیم می‌کنند و دنبال تامین مالی هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»محمدمهدی فداکار صبح امروز ۲۶ مهرماه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به اینکه از محل حقوق دولتی معادن باید در همان مناطق خلق ثروت شود، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی قانونی است. به اعتقاد وی، صنایع بزرگ موتور محرکه توسعه هر استان هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»محمدمهدی فداکار صبح امروز ۲۶ مهرماه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به اینکه از محل حقوق دولتی معادن باید در همان مناطق خلق ثروت شود، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی قانونی است.

به اعتقاد وی، صنایع بزرگ موتور محرکه توسعه هر استان هستند و می‌توانند ظرفیت‌ساز باشند و متاسفانه در کرمان توجه بیشتری به بنگاه‌های بزرگ شده و شرکت‌های کوچک آنگونه که باید شکل نگرفته و برداشت شخصی بنده این است که بخشی از آن به دلیل مدیران غیربومی است.

استاندار کرمان از مزایای بومی بودن مدیران سخن گفت و در ادامه با مقایسه دوره‌های مدیریتی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان افزود: مدیران فولادی بومی هستند و اتفاقات خوبی در این بخش در استان رخ داده زیرا مدیر بومی انگیزه دارد و دلسوز است.

به اعتقاد وی، سیاست‌گذاری‌ها، مطالبه‌گری شهروندان و خدمات زیربنایی مهم هستند و تامین مالی از مهمترین نیازهای استان است و نمی‌توان به محل مسؤلیت‌ اجتماعی تکیه کرد.

فداکار افزود: متاسفانه شرکت‌هایی که ما انتظار داریم تا تامین مالی و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط را انجام دهند، خودشان به دنبال تامین مالی هستند و تقسیم سود خیانتی ‌است که در شرکت‌های بزرگ اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، متاسفانه اعتباری در این شرکت‌ها نمی‌ماند که بتواند تامین مالی استان و پروژه‌ها را داشته باشد، بلکه خودشان دنبال افزایش سرمایه و تامین‌مالی هستند.

طبق نظر استاندار کرمان، دستگاه‌های خدمات دهنده بهتر شده‌اند اما در شرایط ایده‌آل نیستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود