• تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اکتبر 2024 - 17:30
  • کد خبر : 19837
  • چاپ خبر

بهره‌برداری از پروژه توسعه سطوح پروازی فرودگاه سیرجان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»فرماندار سیرجان گفت: فرودگاه سیرجان با بهره‌برداری از پروژه توسعه سطوح پروازی، گام مهمی در بهبود زیرساخت‌های هوایی این منطقه برداشته است. وی افزود:این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به اتمام رسیده است. در طی این پروژه، طول

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»فرماندار سیرجان گفت: فرودگاه سیرجان با بهره‌برداری از پروژه توسعه سطوح پروازی، گام مهمی در بهبود زیرساخت‌های هوایی این منطقه برداشته است.

وی افزود:این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به اتمام رسیده است. در طی این پروژه، طول باند فرودگاه از ۳۷۰۰ متر به ۳۸۶۰ متر افزایش یافته است.

علی یعقوبی پور در پایان بر اهمیت توسعه پرواز‌ها تاکید کرده و آن را به عنوان یک نیاز ضروری برای منطقه مطرح کرد، که می‌تواند نقش مهمی در بهبود دسترسی‌ها و رونق اقتصادی ایفا کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در این مراسم گفت : این پروژه با اجرای آسفالت عوامل پروازی، نصب سیستم روشنایی و خط‌کشی تمامی سطوح پروازی به بهره‌برداری رسید. وی افزود: همزمان با آغاز پروازها، عملیات استریپ‌سازی در مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع به منظور ارتقای ایمنی فرودگاه تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

جزینی‌زاده افزود: پیش از اجرای این پروژه، آسیب جدی به سطح باند و ترک‌های طولی و عرضی آن وجود داشت که باعث ریسک بالای نشست و برخاست پرواز‌ها می‌شد. با بهره‌برداری از این پروژه، تمامی خطرات ایمنی برطرف شده و فرودگاه سیرجان حتی برای انجام پرواز‌های پهن‌پیکر نیز آماده است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود