• تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اکتبر 2024 - 17:43
  • کد خبر : 19843
  • چاپ خبر

تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ با سهولت و سرعت انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»عباس ملکی در برنامه رادیویی میکروفون صبح اظهار داشت: صدور اسناد مالکیت یک کار زیربنایی در راستای توسعه کشور است که از آشفتگی در وضعیت مالکیت اشخاص جلوگیری و مالکیت مشروع آن‌ها را تضمین می‌کند. او اضافه کرد: مطابق قوانین موضوعه، هیچ نقطه‌ای از کشور نباید فاقد حدنگاری و

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»عباس ملکی در برنامه رادیویی میکروفون صبح اظهار داشت: صدور اسناد مالکیت یک کار زیربنایی در راستای توسعه کشور است که از آشفتگی در وضعیت مالکیت اشخاص جلوگیری و مالکیت مشروع آن‌ها را تضمین می‌کند.

او اضافه کرد: مطابق قوانین موضوعه، هیچ نقطه‌ای از کشور نباید فاقد حدنگاری و سند مالکیت باشد و در این راستا، اهتمام سازمان ثبت به این امر معطوف شده است.

معاون امور املاک اداره کل ثبت استان تصریح کرد: حدنگاری یک فرآیند تقاضامحور است که پیش‌نیاز پیشبرد حداکثری این کلان‌پروژه، اقناع مالکین با استفاده از ابزار تبیین و آگاهی‌بخشی است.

وی اضافه کرد: در این راستا جلسات متعددی توسط مدیرکل، معاونین اداره کل و روسای ادارات ثبت اسناد و املاک استان با اصحاب رسانه، دهیاران و کشاورزان تشکیل شده است تا ضرورت و مزایای اقتصادی و اجتماعی صدور اسناد رسمی مالکیت برای مردم روشن شود.

عباس ملکی ضمن اشاره به سیر تطور قوانین ثبت املاک گفت: قانون الزام، تکمیل‌کننده قوانین پیشین است و ضمن تسهیل شرایط صدور اسناد مالکیت، برای الزام مالکین به دریافت سند اراضی و املاک خود ضمانت اجراهای محکمی پیش‌بینی نموده است.

وی افزود: به موجب این قانون، در آینده نزدیک قولنامه‌های عادی بی‌اعتبار می‌شود و در محاکم دادگستری و ادارات دولتی پذیرفته نمی‌شود.

معاون امور املاک اداره کل ثبت اسناد استان تصریح کرد: تبصره ذیل ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار، مهلت ۵ ساله برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ تعیین کرده است و با توجه به اتمام این مهلت، به اسناد مالکیت دفترچه‌ای هیچگونه خدماتی ارائه نمی‌شود و از دارندگان این اسناد دعوت می‌شود جهت بهره‌مندی از مزایای سند، در خصوص تبدیل این اسناد به سند تک‌برگ اقدام کنند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود