• تاریخ انتشار : شنبه 2 نوامبر 2019 - 11:17
  • کد خبر : 2305
  • چاپ خبر
پور ابراهیمی خبر داد؛

کرمان بر قله منطقه ویژه اقتصادی /قطب صنعت کشور مورد توجه سرمایه گذاران خارجی

به گزارش” کارگران کرمان ” محمدرضا پورابراهیمی  در نشست پتانسیل‌های توسعه روابط اقتصادی فرامرزی با حضور انصاری معاون وزیر امور خارجه و جمعی از سفرا و رایزنان خارجی اظهار داشت: ما تسهیل سرمایه‌گذاری به شکل ویژه را در حوزه همکاری‌های مشترک بین کشورها در دستور کار قرار دادیم. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: کشورهایی

به گزارش” کارگران کرمان ” محمدرضا پورابراهیمی  در نشست پتانسیل‌های توسعه روابط اقتصادی فرامرزی با حضور انصاری معاون وزیر امور خارجه و جمعی از سفرا و رایزنان خارجی اظهار داشت: ما تسهیل سرمایه‌گذاری به شکل ویژه را در حوزه همکاری‌های مشترک بین کشورها در دستور کار قرار دادیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: کشورهایی مثل چین سرمایه‌گذاری خوبی در استان کرمان انجام داده‌اند و این در شرایطی‌ست که استان کرمان قطب صنعت کشور است و بالاترین و مهمترین فعالیت‌های صنعتی و معدنی کشور را دارد.

وی ابراز داشت: در استان کرمان منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، بم و سیرجان را داریم و به‌زودی منطقه ویژه اقتصادی کرمان هم ایجاد می‌شود.

پورابراهیمی خواستار تسهیل روابط بخش خصوصی ایران با بخش خصوصی سایر کشورها از سوی سفرا و رایزنان خارجی شد و عنوان کرد: امروز صحبت ما این است که همکاری کشورها می‌تواند در سطح بخش های خصوصی باشد.

سفر سفرا به کرمان برای توسعه روابط باشد

همچنین محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده سفیر ایران در مالزی بودم، نقش سفیر را به خوبی در توسعه روابط درک می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که در مالزی سفیر بودم توانستم حجم مبادلات تجاری را از 700 میلیون دلار به یک میلیارد و 600 میلیون دلار برسانم، زیرا سعی می‌کردم ارتباط‌های زیادی برقرار کنم و به صورت مستقیم با استان های دو کشور در ارتباط بودیم و توانستیم از توانمندی‌های کشورمان استفاده کنیم.

زاهدی اضافه کرد: نقش سفرا و رایزنان بسیار بالاست و امیدواریم سفر سفرا و رایزنان خارجی به استان کرمان یک سفر کاری و جدی برای توسعه روابط تلقی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود