• تاریخ انتشار : دوشنبه 3 فوریه 2020 - 13:25
  • کد خبر : 2616
  • چاپ خبر
همزمان با دهه فجر:

برنامه های سپاه ثارالله برای کرمانی ها درایام الله دهه فجر/ پیشبرد گام دوم انقلاب از اهداف اصلی سپاه است

سرهنگ ماشالله مهرعلیزاده در گفتگو با”کارگران کرمان” در تشریح برنامه‌های دهه مبارک فجر سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: اولین هدف و برنامه پیش رو افزایش آگاهی جامعه از خدمات گسترده انقلاب اسلامی، جهت گیری نگاه خوش بینانه به آینده و تبیین افتخارات درخشان جمهوری اسلامی، معرفی توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه انقلاب اسلامی برای امید

سرهنگ ماشالله مهرعلیزاده در گفتگو با”کارگران کرمان” در تشریح برنامه‌های دهه مبارک فجر سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: اولین هدف و برنامه پیش رو افزایش آگاهی جامعه از خدمات گسترده انقلاب اسلامی، جهت گیری نگاه خوش بینانه به آینده و تبیین افتخارات درخشان جمهوری اسلامی، معرفی توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه انقلاب اسلامی برای امید آفرینی و پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب است.

وی افزود: برجسته سازی گفتمان انقلاب با محوریت اندیشه منور امامین انقلاب اسلامی برای روشنگری افکار عمومی در جهت عبور از چالش‌ها موانع و خنثی سازی توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان دومین هدف است.

معاون فرهنگی سپاه ثارالله کرمان به سومین سیاست و هدف اشاره کرد و گفت: تبیین نقش جمهوری اسلامی ایران در گفتمان سازی فرهنگ مقاومت جهانی (نظریه مقاومت)، توسعه امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا همچنین افشای سناریوی و توطئه‌های استکبار جهانی، منافقان و معاندان در راستای تضعیف و براندازی نظام جمهوری اسلامی با تاکید بر ضرورت دشمن شناسی، شناخت نقشه دشمن، دانستن شیوه‌های مقابله با آن و اهمیت بصیرت و نقش آفرینی مردم در مهار فتنه‌ها از سیاست‌های دیگر است.

مهرعلیزاده تصریح کرد: ایجاد هوشیاری وحدت و آمادگی نیروهای انقلابی در خصوص مقابله با هرگونه فتنه انگیزی و ابهام افکنی جریان نفوذ در آستانه انتخابات پیش رو و نیز محوریت بخشی به عناصر وحدت بخش و همبستگی آفرین برای نقش‌آفرینی همه جریانات، تفکرات و تشکلات، برانگیختگی عمومی و بهره‌گیری از اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان و دانشجویان را می‌توان از سیاست‌های دیگر عنوان کرد.

وی یادآور شد: از جمله دیگر سیاست‌ها می‌توان توجه به توسعه خدمت رسانی به مردم و محرومان با تاکید بر حاشیه شهرها و روستاها قبل در طول دهه مبارکه فجر و همچنین الگودهی و معرفی جلوه‌های دینی انقلاب اسلامی نظیر زندگی شهدا به ویژه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و انتقال معارف و ارزشهای این شهید به جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان نام برد.

معاون فرهنگی هنری سپاه ثارالله استان کرمان افزود: تبیین خدمات سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در راستای عزت آفرینی اقتدار ملت ایران و جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی جنایتکار آمریکا و ایادی منطقه‌ای آن‌ها همچنین توسعه و تقویت مشارکت‌های مردمی و بسترسازی برای حضور فعال تشکل‌ها و نهادهای مردم نهاد و نیروهای انقلابی توانمند و دلسوز به ویژه نوجوانان و جوانان در اجرای برنامه‌ها و جشن‌های دهه فجر از دیگر سیاست‌ها است.

مهرعلیزاده با اشاره به شعار محوری دهه فجر ۹۸ اظهار داشت: شعار امسال انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت است.

تشریح برنامه‌های دهه فجر سپاه ثاالله کرمان

وی به تشریح برنامه‌های دهه مبارک فجر پرداخت و گفت: شنبه ۱۲ بهمن با عنوان ولایتمداری، انقلابی‌گری، پیوند ناگسستنی امت و امام نامگذاری شده که عناوین برنامه‌های محوری آن شامل زنگ انقلاب، افتتاح راهیان پیشرفت و آبادانی، آغاز بکار نمایشگاه پیشرفت و آبادانی در استان و شهرستان‌ها است.

مهرعلیزاده تفکر دینی، فرهنگ و هنر انقلابی و تمدن نوین اسلامی را از برنامه‌های روز ۱۳ بهمن برشمرد و گفت: اجرای سرودهای انقلابی و تئاتر خیابانی به صورت پاتوقی در اماکن عمومی توسط گروه‌های سرود و تئاتر پایگاهی همچنین رونمایی از تولیدات هنری رسانه‌ای مستند موشن گرافیک نماهنگ و غیره از جمله برنامه‌های این روز است.

معاون فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: جوان انقلابی، جهاد علمی و امید آفرینی عنوان روز ۱۴ بهمن است که شامل برگزاری سلسله نشست‌های علمی فرهنگی با موضوع تبیین نظریه مقاومت ابعاد و عرصه‌های است.

وی تصریح کرد: مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید عنوان چهارمین روز از دهه مبارک فجر است که برنامه‌های که اعلام رسمی «هر جهادگر یک خدمت» برای خدمات رسانی به مردم در حاشیه شهرها و مناطق محروم به نیابت از سردار شهید سلیمانی و شهدای مقاومت همچنین افتتاح استانی و شهرستانی پروژه‌های عمرانی و اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی و حضور و سخنرانی نخبه و کارفرمایان موفق در مساجد برای تبیین دستاوردهای انقلاب در همه شهرستان‌ها برای آن پیش‌بینی شده است.

مهرعلیزاده گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی، اعتلای منزلت زن و تحکیم خانواده عنوان روز ۱۶ بهمن است که شامل برگزاری نشست نخبگان در سطح ملی با موضوع زن تمدن ساز، برگزاری همایش استانی با موضوع نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و تداوم آن همچنین اعزام به مجمع ملی شورای جهادی کشور و برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در متوسطه اول و دوم در تحت عنوان لاله‌های روشن است.

معاون فرهنگی سپاه ثارالله کرمان عنوان برنامه ۱۷ بهمن را معنویت ایثار و شهادت ذکر کرد و یادآور شد عطر افشانی مزار شهدا و دیدار با شهدا و زندانیان سیاسی انقلاب و خانواده‌های محترم شهدای انقلاب همچنین برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و جشنواره‌های بومی و محلی از برنامه‌های این روز هستند.

برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج

وی به برنامه‌های روز ۱۸ بهمن با عنوان قرآن، عترت و وحدت اسلامی آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی اشاره کرد و افزود: برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد و مراسم ختم قرآن به نیابت از سردار شهید سلیمانی و برگزاری میز خدمت جهادی در مصلی نماز جمعه سراسر استان همچنین برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج در مرکز استان و برگزاری اختتامیه سومین دوره جشنواره‌های ملی جهادگران برتر از جمله برنامه‌های این روز است.

مهرعلیزاده ادامه داد: رو نوزدهم بهمن با عنوان امنیت پایدار، بازدارندگی پاسداری از انقلاب اسلامی نامگذاری شده است که با برنامه حضور سازمان یافته پاسداران توانمند نواحی مقاومت با لباس سیاه در مدارس و در جمع دانش آموزان جهت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و امید آفرینی همراه است.

وی ابراز داشت: روز بیستم بهمن با عنوان مردم سالاری دینی عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد با برگزاری نشست‌های تبیین و روشنگری چهره به چهره با موضوع دستاورد شناسی و امیدآفرینی و پاسخگویی به شبهات روز همراه است.

معاون فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان افزود: روز بیست و یکم با عنوان جهاد، مقاومت و استکبارستیزی همراه است با برنامه‌های برگزاری جشن‌های انقلاب در مهد قرآنی سراسر استان و برگزاری مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با نماز مغرب و عشا است.

وی برنامه روز بیست و دوم را با عنوان حماسه حضور، عظمت ملت و تکریم سردار دل‌ها معرفی کرد و یادآور شد: در آخرین روز از دهه مبارک فجر برنامه‌ریزی جهت حضور سازمان یافته بسیجیان به ویژه حضور دانش‌آموزان بسیجی نسل چهارم با تصاویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور سازمان یافته گردان‌های با لباس‌های مصوب و نصب اتیکت سردار شهید سلیمانی در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و ثبت نام نمادین مبارزه با آمریکا با شعار «من هم قاسم سلیمانی هستم» و «انتقام می‌گیریم» در طول مسیر راهپیمایی، برپایی غرفه‌های فرهنگی جهاد و مقاومت با محوریت سردار شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت در مساجد و در طول مسیر راهپیمایی، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و خدمت رسانی و برگزاری نمایشگاه در طول مسیر راهپیمایی خواهیم بود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود