• تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آوریل 2020 - 9:34
  • کد خبر : 2751
  • چاپ خبر
مدیر عامل صنایع ملی مس ایران :

افزایش استخراج سنگ سولفور از مجتمع مس میدوک /جهش تولید در صنایع ملی مس

به گزارش” کارگران کرمان ” اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص رشد تولید در ابتدای سال جاری گفت :  به‌رغم شیوع  ویروس  کویید 19 از ابتدای اسفندماه، با جدیت اقدامات پیشگیرانه‌ای در سطح مجتمع‌ها صورت گرفت  تا امر تولید که مهم‌ترین دغدغه و موضوع حیاتی کشور و مقام معظم رهبری است

به گزارش” کارگران کرمان ” اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص رشد تولید در ابتدای سال جاری گفت :  به‌رغم شیوع  ویروس  کویید 19 از ابتدای اسفندماه، با جدیت اقدامات پیشگیرانه‌ای در سطح مجتمع‌ها صورت گرفت  تا امر تولید که مهم‌ترین دغدغه و موضوع حیاتی کشور و مقام معظم رهبری است ، متوقف نشود.

وی افزود : تا پایان فروردین‌ماه سال 99 تولید مس آندی شرکت مس از مجتمع‌های مس سرچشمه و خاتون‌آباد، درمجموع 30‌ هزار و 690 تن بوده است که در برابر برنامه تعریف‌شده 26هزار و 855تنی، رشد 14درصدی داشته است.

مدیرعامل ایمیدرو ادامه داد: همزمان با روزهای پایانی فروردین‌ماه سال جاری شرکت ملی مس موفق به تولید 17هزار و 961 تن کاتد و 25 هزار و 112 تن مس محتوی معدنی شده است.

سعد محمدی اذعان کرد : با بیان این‌که تولید کنسانتره مس نیز طی این دوره‌ زمانی، رشد 1درصدی را تجربه کرده است، شرکت مس 102‌هزار و 907‌تن کنسانتره مس تولید کرده است.

وی ادامه داد:  استخراج سنگ سولفوری نیز تا پایان نخستین‌ ماه سال جاری از مجتمع‌های مس سرچشمه، میدوک و سونگون به عدد  4‌میلیون و 357‌هزار تن رسید است.

مدیرعامل شرکت ملی مس با اشاره به اینکه در سال گذشته و با هدف افزایش ظرفیت تولید، اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه ی تعریف طرح‌های توسعه‌ای جدید و همچنین نوسازی سیستم تولید انجام دادیم، اظهار داشت: قطعاً در سال جاری با همت تمام پرسنل سخت‌کوش صنعت مس شاهد جهش تولید در شرکت مس خواهیم بود و همان‌طور که در سال گذشته موفق به خلق رکوردهای خوب در حوزه تولید و فروش شدیم امسال هم رکوردهای ماندگار و بی‌سابقه‌ای در همه حوزه‌ها خلق خواهیم کرد.

سعدمحمدی  تاکید کرد : شرکت مس در 1 ماهه منتهی به فروردین‌ماه 1399 از فروش محصولات خود 558 میلیارد تومان درآمد قطعی کسب کرد که در صورت‌‌های مالی فررودین‌‌ماه لحاظ شده است و این درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 66 درصدی داشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد : بنا به برخی دلایل بخشی از فروش فروردین‌ماه شرکت مس در صورت‌مالی این ماه ذکر نشده است زیرا  مقدار 10.820 تن مس کاتد و مقدار 160 تن سولفور مولیبدن مجموعاً به مبلغ 744 میلیارد تومان در بورس کالا به فروش رفته است اما با توجه به عدم بارگیری در فروردین‌ماه در فروش ماه بعد لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها