• تاریخ انتشار : یکشنبه 3 می 2020 - 12:50
  • کد خبر : 2784
  • چاپ خبر
در استان کرمان رخ داد:

تجلیل از کارگران نمونه جشنواره امتنان کارگری/40 درصد اشتغال در اصناف است

به گزارش کارگران کرمان ؛ “رضا اسماعیلی”  در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان کرمان اظهار کرد: بیش از ۵۳ هزار واحد کارگری در استان کرمان داریم که کد بیمه ای دارند و ۴۸۰ هزار نفر در این کارگاه ها بیمه شده اند. وی افزود: ۳۴۳ هزار نفر از کارگران استان کرمان بیمه شده اجباری

به گزارش کارگران کرمان ؛ “رضا اسماعیلی”  در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان کرمان اظهار کرد: بیش از ۵۳ هزار واحد کارگری در استان کرمان داریم که کد بیمه ای دارند و ۴۸۰ هزار نفر در این کارگاه ها بیمه شده اند.

وی افزود: ۳۴۳ هزار نفر از کارگران استان کرمان بیمه شده اجباری و در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی مشغول به کار هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: در سال گذشته رشد نزدیک به هفت درصدی را در بیمه شدگان کارگری تامین اجتماعی استان داشتیم که بیشترین رشد در کشور است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: سطح سواد کارگران به طور متوسط از زیر دیپلم به بالای کاردانی تغییر پیدا کرده و به تبع آن خواسته ها و مسائل جامعه کار و کارگر نیز تغییر پیدا کرده لذا باید تعامل بین دولت، کارفرما و کارگر بیشتر باشد.

وی افزود: در استان کرمان بیش از ۶۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی داریم که تعامل بین کارگر و کارفرما را پیش می برند و خوشبختانه مشکلات بسیاری از استان ها را ما در این بخش نداشته ایم.

اسماعیلی تصریح کرد: در استان کرمان هر ساله فراخوان انتخاب کارگر، کارگاه و گروه کار نمونه را داده ایم که در سال ۹۸ تعداد ۱۸۰۰ نفر ثبت نام کردند و ۱۷۵۰ نفر به کمیته داوری راه یافتند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: ۳۴ مورد از این موارد(کارگر، گروه کاری و …) به کمیته داوری ارجاع و بازدید میدانی انجام شده است و خوشبختانه هر ساله در سطح ملی، از استان کرمان نمونه داشته ایم و در سال جاری نیز گروه کار نخست ملی از استان کرمان است.

علی اکبر مشرفی” رییس کارخانه لاستیک بارز کرمان نیز در این در این مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان اظهار کرد: کارگر و کارفرما از هم جدا نیستند و کارگران بزرگترین داشته کارفرمایان هستند.

وی افزود: ۴۰ درصد اشتغال در اصناف است و اکنون که به دلیل شیوع کرونا اصناف تعطیل هستند، باید به دغدغه ها و نظرات کارفرماها توجه بشود.

براساس این گزارش، دکتر”محمدجواد فدائی” استاندار کرمان نیز در این مراسم با اشاره به مطالبات جامعه کارگری و کارفرمایی در این مراسم گفت: برخی از مسائل مطرح شده توسط جامعه کارگری و کارفرمایی در حیطه اختیارات استان نیست و مربوط به مرکز و همه کارگران و کارفرمایان کشور است.

 

وی افزود: بحث قراردادهای موقت نیز مربوط به قانون است و باید اصلاح شود و امیدواریم مجلس جدید برخی از این موارد را اصلاح بکند.

در این مراسم از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان به مناسبت هفته کار و کارگر تجلیل شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها