• تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اکتبر 2020 - 10:47
  • کد خبر : 3028
  • چاپ خبر
طلا سرخ کرمان قدرت بخش معیشت کشاورزان

طلا سرخ کرمان قدرت بخش معیشت کشاورزان

رو آوردن کشاورزان این شهرستان طی هفت سال گذشته به کشت زعفران به عنوان طلای سرخ و از محصولات کم آب بر، ضمن صرفه جویی در برداشت آبهای زیرزمینی نقش مهمی در تقویت معیشت و بنیه اقتصادی خانوارها داشته است . به گزارش کارگران کرمان علی صادق زاده روز  امروز و در حاشیه مراسم برداشت

رو آوردن کشاورزان این شهرستان طی هفت سال گذشته به کشت زعفران به عنوان طلای سرخ و از محصولات کم آب بر، ضمن صرفه جویی در برداشت آبهای زیرزمینی نقش مهمی در تقویت معیشت و بنیه اقتصادی خانوارها داشته است .

به گزارش کارگران کرمان علی صادق زاده روز  امروز و در حاشیه مراسم برداشت از محصول زعفران این منطقه : با توجه به بحران خشکسالی های پی در پی و افت شدید آبهای زیر زمینی تولید زعفران به سبب مزایایی که نسبت به سایر محصولات پرآب  دارد ، بعنوان کشت مقرون به صرفه و مایه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این منطقه  به شمارمی رود.

فرماندار زرند با بیان اینکه کشت محصولات کم آب از جمله  زعفران، زرشک و گل محمدی  در جند سال اخیر به دلیل شرایط خوب آب وهوایی و مرغوبیت خاک در اراضی کوهستانی این شهرستان رونق گرفته است.

همه ساله شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصولات هستیم و مجموعه شهرستان از کشاورزان توسعه کشت محصولات کم آب بجای محصولات پر آب حمایت می کند.

آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع شهرستان زرند
مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز در این مراسم گفت : ۴۱۰  هکتار ازاراضی این شهرستان  زیرکشت زعفران رفته و متوسط برداشت در هرهکتار سه و نیم تا چهارکیلوگرم  است.
رضا محمدی افزود: با افزایش ۳۰ هکتاری به مزارع زعفران زرند درسال جاری پیش بینی می شود امسال بیش ازیک و نیم تن زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.
براساس این گزارش از آنجا که با اولین  بار که پیاز زعفران درزمینی کاشته می شودهشت تا۱۰سال دیگر نیاز به کشت ندارد و می توان از آن زمین زعفران برداشت کرد  و از سویی نظر به اینکه گیاه زعفران به آب کم نیازدارد و فقط زمین زیر کشت زعفران ، دوبار در سال نیاز به آبیاریدارد کشتی مقرون به صرفه هم به لحاظ اقتصادی و هم از نظر صرفه جویی در مصرف آب قلمداد می شود.

لینک کوتاه

برچسب ها