• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 نوامبر 2020 - 17:00
  • کد خبر : 3101
  • چاپ خبر
سیج صرفاً یک نیروی نظامی نیست بلکه یک فرهنگ آرمانی و یک مدل مدیریتی است که پیامبر (ص) پایه‌گذار آن و ائمه اطهار (ع) دنباله رو آن بوده‌اند.

روشدن دست محتکران باهمراهی نیرو های بسیجی

به گزارش کارگران کرمان: سردار حسین معروفی صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج در جمع خبرنگاران بیان داشت: امام بسیج را پایه‌گذاری و آن را به سپاه وصل کرد و بسیج و سپاه از یکدیگر جدا نیستند. وی افزود: بسیج صرفاً یک نیروی نظامی نیست بلکه یک فرهنگ آرمانی و یک

به گزارش کارگران کرمان: سردار حسین معروفی صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج در جمع خبرنگاران بیان داشت: امام بسیج را پایه‌گذاری و آن را به سپاه وصل کرد و بسیج و سپاه از یکدیگر جدا نیستند.

وی افزود: بسیج صرفاً یک نیروی نظامی نیست بلکه یک فرهنگ آرمانی و یک مدل مدیریتی است که پیامبر (ص) پایه‌گذار آن و ائمه اطهار (ع) دنباله رو آن بوده‌اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: هشت سال در دوران دفاع مقدس بسیجیان، کربلا و عاشورا را تکرار کردند، سبقت در جان دادن در راه خدا یکی از مصادیق عاشورا بود که بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس آن را اجرا کردند.

معروفی با اشاره به اینکه تکلیف گرایی که برگرفته از فرهنگ عاشوراست در بسیج رواج دارد، افزود: با صراحت اعلام می‌کنیم بسیج مستضعفین باعث سربلندی ما در دفاع مقدس شد زیرا تا قطره آخر خون خود پای ارزش‌ها، تمامیت ارضی و حرفشان ایستادند که برگرفته از فرهنگ عاشوراست پس بسیج یک فرهنگ انقلابی و مدیریت جهادی توأم با پیروی از رهبر است که خروجی آن بسیجی است که می‌تواند یک مدل برای مدیران باشد.

مردم خط قرمز بسیج هستند

معروفی یادآور شد: بسیج در دفاع مقدس از تمامیت ارضی مردم و جمهوری اسلامی بدون توجه به هیچ گروه و جناحی دفاع کرد، بسیج یک آرمان است و هر فرد عملگرای پیرو مکتب عاشورا و مکتب امامین انقلاب و تکیه گاه ملت ایران یک بسیجی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: بسیج به معنای انقلابی، مردمی و جهادی بودن، نگاه به حجت خود کردن، گوش شنوا، تکیه‌گاه و مرجع مردم بودن است، بسیجی بودن به معنای داشتن پرونده در بسیج نیست بلکه به تفکر افراد بستگی دارد.

وی با بیان اینکه ما امروز چندین میلیون بسیجی مخلص و بی توقع در کشور داریم، افزود: هر کس امروز در این فرهنگ قرار بگیرد مسئولیت اجتماعی دارد لذا ورودی و خروجی بسیج با هم فرق دارد در بسیج فتنه جا ندارد و مردم خط قرمز آن هستند.

وی یادآور شد: ما در بسیج معتقدیم باید خروجی ما معراجی شود نظام تربیتی ما نظام تربیتی عاشوراست که حاج قاسم نمونه‌ای از آن است این خروجی انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی است و هنر ماست که نظام تربیتی را در بین همه مردم به سمت معراجی کردن افراد سوق دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سیاست بسیج استکبار ستیزی و توجه به توانمندی‌های داخلی، اطاعت از فرمایشات رهبری است ضمن اینکه بسیج ناموس‌پرست است و برایش ناموس ایرانی مهم است همچنان که ۱۸۸ هزار نفر در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن از ناموس ایرانی دفاع کردند.

ترویج تفکر بسیجی باعث گره گشایی از مشکلات می‌شود

وی افزود: تفکر بسیجی باعث سربلندی ما در حوزه دفاعی شده است بنابراین اگر در همه عرصه‌ها مدل بسیج نهادینه شود ما هیچ گره‌ای نخواهیم داشت زیرا بسیج منافع خودش را نمی‌بیند بلکه منافع همه را می‌بیند.

وی در تشریح عملکرد بسیج در یک سال گذشته گفت: در حوزه کمک مومنانه که یک حرکت زیبا و مورد نیاز جامعه بود بسیج بسیار خوش درخشید ضمن اینکه در مرحله سوم کمک مومنانه نه تنها در کمک معیشتی بلکه در تهیه جهیزیه، اشتغال، در حوزه فرهنگی و … نیز بسیج اقدامات خوبی انجام داد.

وی افزود: اقدامات خوبی در بسیج از نیمه شعبان سال‌جاری توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام شده که از آن جمله می‌توان به توزیع بسته‌های کمک معیشتی در استان شامل پوشاک، کفش، تولید ماسک، گوشت، نان، پتو، فرش و مواد ضد عفونی اشاره کرد و در مجموع برای این منظور ۷۳ میلیارد تومان هزینه شد.

ایجاد ۱۴۵ کارگاه تولید ماسک در کرمان

معروفی گفت: ایجاد ۱۴۵ کارگاه تولید ماسک در کرمان، توزیع بیش از ۲ میلیون قطعه ماسک، ۴۰۰ هزار جفت دستکش، ۷۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی، اعزام گروه‌های جهادی برای ضدعفونی کردن معابر و بیمارستان‌ها، کمک به ایستگاه‌های امر به معروف، طرح غربالگری مرحله اول از دیگر اقدامات بسیج طی یک سال گذشته بوده است.

وی یادآور شد: ۳۰ سوله ورزشی با هزار تخت برای مراحل پیش و پس بیمارستانی در استان کرمان فراهم کردیم تا در صورت نیاز به کمک کادر درمانی بیاید.

معروفی اظهار داشت: در حوزه سیل در زهکلوت، شهداد و اندوهجرد ۹۵ درصد اقدامات را بچه‌های بسیجی انجام دادند اما به آنها در این استان بی مهری شد.

وی ادامه داد: ۴۰ گروه بسیجی فعالیت جهادی و انقلابی داشتند ضمن اینکه ۱۰۰۰ چشمه دستشویی ساختیم، مدارس رودبار جنوب و عشایری در جنوب و شرق کامل شدند اعزام تکنیسین متخصص به مناطق سیل زده و اهدای ۲۲۰ یخچال، ۲۰۰ پنکه، ۱۵ سرویس خواب و … به مردم آن منطقه از دیگر اقدامات انجام شده است.

معروفی یادآور شد: طی سیل در این سه منطقه بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه به مدت سه روز خدمات رایگان به مردم این مناطق ارائه کردند و حدود ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی آوردیم و ۲۰ تا ۲۵ روز در منطقه کار برای مردم سیل زده انجام دادند.

معروفی گفت: در حوزه هماهنگی با کمیته امداد برای احداث ۷۰۰ خانه تفاهمنامه داریم ضمن اینکه بحث اشتغال اولویت اول ماست که در راستای آن ۸۷ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده اشتغال برای خانواده‌های کمیته امداد اولویت اول است.

محتکر از دشمن، دشمن‌تر است

وی افزود: در راستای ایجاد شغل و محرومیت زدایی تفاهم‌نامه‌ای با اداره صمت داریم که بر این اساس مقرر شده به کمک بازرسان صمت بیاییم تا ضمن شناسایی کمبود اقلام اساسی در بازار بر نحوه کنترل قیمت‌ها نظارت داشته باشیم.

معروفی با اشاره به اینکه در زمینه کشف احتکار در کنار دستگاه‌های متولی و ناظر هستیم، بیان کرد: معتقدیم محتکر از دشمن به ما دشمن‌تر است ما محکم در کنار مردم و در کنار اداره صمت برای مقابله با محتکران هستیم در این دوران و شرایط سخت آیا دشمنی بالاتر از این داریم که برخی‌ها انسولین را احتکار می‌کنند؟

وی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج بیان داشت: شعار امسال هفته بسیج «بسیج پیش رو در خدمت و امیدآفرین» است، به این مناسبت ۶۰۰ برنامه پیش‌بینی شده که از ۳۰ آبان‌ماه سال‌جاری به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله بیان کرد: دیدار با امام جمعه، برگزاری میز خدمت، برگزاری ختم شهدای سلامت و مرحومین کرونا، پویش نذر خون پیشکسوتان شهادت، اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم، برپایی ایستگاه صلواتی سلامت محور، آئین بزرگداشت شهدای سلامت و تقدیر از جهادگران سلامت، اختتامیه جشنواره مقاومت، جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری، اهدای تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان نیازمند، خدمات مومنانه، افتتاح نمایشگاه جهیزیه، برگزاری کارگاه‌هایی کاهش آسیب‌های اجتماعی، مراسم کلنگ زنی خانه‌های محسنین، طرح ازدواج آسان و توزیع جهیزیه از جمله این برنامه هاست.

معروفی با اشاره به رونمایی از گردان مؤثر و افتتاح مرکز مشاوره سردار سلیمانی خبر داد و افزود: افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، افتتاح ۵۲۹ پروژه عمرانی، اقتصادی، …با اعتبار بیش از ۱۶ میلیارد تومان، کمک به آزادی زندانی‌های غیر عمد، پویش دیدار با فرزندان شهدا، رونمایی از یادمان‌های سردار سلیمانی، سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران بسیجی، آغاز طرح صنعت‌یار، آئین عطر افشانی از مزار شهدای سراسر ایران، رونمایی از کارت ایثار، برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم، افتتاح پایگاه مقاومت در گلزار شهدا، افتتاح لشکر وابستگان به حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته بسیج است.

لینک کوتاه

برچسب ها