• تاریخ انتشار : شنبه 23 ژانویه 2021 - 14:01
  • کد خبر : 3246
  • چاپ خبر
به همت بسیج کارخانجات و کارگران صورت گرفت؛

بازدید دوباره از کارخانه همیشه مشکل داره روغن نباتی کرمان / چه زمانی مدیران جدی مشکلات خود را رفع می کنند؟؟؟

به گزارش کارگران کرمان ؛ کارخانه گلناز کرمان که در جاده جوپاری استان کرمان واقع شده است فرازو فرودهای فراوانی را طی می کند که همه این موارد به عدم صحیح اداره این واحد تولیدی، تغییرات مدیران آن و عدم توجه به امر اساسی تولید و رفع مشکلات واقعی اش نزدیک به یک دهه است

به گزارش کارگران کرمان ؛ کارخانه گلناز کرمان که در جاده جوپاری استان کرمان واقع شده است فرازو فرودهای فراوانی را طی می کند که همه این موارد به عدم صحیح اداره این واحد تولیدی، تغییرات مدیران آن و عدم توجه به امر اساسی تولید و رفع مشکلات واقعی اش نزدیک به یک دهه است که سوژه خبرنگاران بوده است از اعتصابات طولانی مدت کارگران و عدم پرداخت حق و حقوق کارگران تا مشکلات عدیده دیگر آن که بر می گردد به عدم توجه به تولید مواد اولیه در داخل  که نزدیک به یک دهه است، کرمان را متلاطم ساخته است اما راه حلی جدی برای آن تدبیر نشده است .

بزرگترین مشکل کارخانجات روغن نباتی داخل کشور بسته بندی کننده بودن انهاست نه تولید کنندگیشان زیرا این کارخانجات عملا روغن خام را وارد کرده و ان را بسته بندی می کنند و به دست مصرف کنندگان می رسانند دقیقا کاری که خودرو سازها می کنند لذا اگر به تولید مواد اولیه توجه نشود این پروسه همیشه ادامه دارد نه تنها ارز خارج می شود بلکه دست محتکران و مافیا برای به دست گرفتن این بازار همیشه باز خواهد بود.

با همه این اوصاف روز گذشته مسولان بسیج کارگری ، رسانه و خبرنگاران دوباره راهی این واحد تولیدی شدند تا مشکلات ان را بررسی کنند اما انچه مشهود است عدم توجه این کارخانه به تولید دانه های روغنی در داخل استان و همجوار با کارخانه است تا اگر به هر دلیلی وارادات دانه های روغنی به مشکل خورد این کارخانه در تولید خود دچار مشکل نشود.

محسن شفیعی در این بازدید گفت: از مهمترین اهداف سازمان بسیج کارگران وکارخانجات احصاء و پیگیری برای رفع موانع در مراکز تولیدی و کارخانجات در قالب طرح شهید کریمی است لذا این بازدید نیز در همین راستا برنامه ریزی شده است.

فرزاد علیجانی مدیرعامل کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی شده که بتوانیم سهمیه روغن کارخانه را به‌طور کامل دریافت کنیم، اظهار داشت: تمام بدهی بانکی کارخانه پرداخت شده و امروز کارخانه مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 300 نفر در این کارخانه مشغول هستندگفت: در مدت کوتاهی بعد از ورود من به کارخانه گلناز تعداد اشتغال به 200 نفر بیشتر از تعداد موجود اضافه شده است لذا  تنها مشکل ما در کارخانه تأمین مواد اولیه است ، در همین راستا معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت از این کارخانه بازدید داشتند و در جریان تمام مشکلات کارخانه هستند.

مدیرعامل کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان با اشاره به اینکه خود کارخانه می‌تواند روغن خام وارد کند، افزود: متأسفانه سازمان امور مالیاتی به‌دلیل بدهی مالیاتی نامه ارسالی ما را برای تمدید کارت بازرگانی ترتیب اثر نداده بود که به تازگی  و حدود یکماه است که این پروسه انجام شده و بلافاصله اقدام و ثبت سفارش را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تا چند روز آینده عملاً روغنی برای تولید در کارخانه وجود ندارد و کارخانه تعطیل خواهد شد، گفت: نخستین محموله‌ای که خودمان ثبت سفارش واردات داده‌ایم چهار ماه دیگر به نتیجه می‌رسد و عملا تا هفته آینده اگر مواد اولیه به کارخانه نرسد تعطیل خواهیم شد.

در این بازدید وحید سیفی‌نژاد مدیر تولید کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان نیز با بیان اینکه این کارخانه دومین یا سومین کارخانه تولید روغن کشور به لحاظ ظرفیت تولید است، اظهار داشت: انواع روغن خوراکی در این کارخانه تولید می‌شود و بزرگترین مشکل ما در تأمین مواد اولیه و روغن خام است ، روغن خام توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین می‌شود و سهمیه‌ای که به ما اختصاص داده شده بسیار پایین است.

مدیر تولید کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان با بیان اینکه در حال حاضر تمام قسمت‌های کارخانه با ظرفیت پایین کار می‌کنند، افزود: هیچ مشکلی بابت تولید در کارخانه نداریم و اگر مواد اولیه ما تأمین شود با تمام ظرفیت می‌توانیم تولید کنیم.

وی با بیان اینکه تمام خطوط کارخانه فعال است و در حال حاضر لنگ روغن خام هستیم، گفت: متأسفانه سهمیه روغنی که به ما می‌دهند بر اساس زمانی است که کارخانه مشکل داشت و تعطیلی داشتیم اما امروز کارخانه فعال است و هیچ مشکلی ندارد.

سیفی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر 300 نفر نیرو در کارخانه مشغول به‌کار هستند، افزود: با افزایش تولید نیروهای بیشتری به کار خواهیم گرفت و اشتغالزایی هم خواهد شد.

مدیر تولید کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان با بیان اینکه حقوق کارکنان کارخانه به روز است و پرسنل زیر پنج میلیون تومان حقوق نمی‌گیرند گفت: تمام بدهی‌های کارخانه پرداخت شده است.وی با اشاره به اینکه اگر روغن خام به کارخانه نرسد ظرف یک هفته آینده تعطیل خواهیم شد افزود: ماهانه حدود دو و نیم میلیارد تومان حقوق و بیمه پرداخت می‌شود.

با این همه باز هم تنها مشکل کارخانه وابسته بودنش به مواد وارداتی و روغن اماده است که در این کارخانه عملا تصفیه می شود و بسته بندی می گردد  لذا اگر به جای دریافت روغن اماده وارداتی و تنها بسته بندی در داخل ، فقط روغن بخریم به صرقه تر خواهد بود زیرا عملا این واحد تولیدی قصد ندارد از زمین ها ی حاصلخیز استان کرمان برای تولید دانه های روغنی داخلی استفاده کند و هیچ برنامه ایی نیز در راستای افزایش تولید خود با این مواد اولیه که می تواند در داخل گره تمام مشکلات را برطرف کند، ندارد.

به نظر می آید عدم توجه تمام کارخانجات تولید روغن در داخل به دانه های روغنی که می تواند از مزارع ایرانی تولید شود ، به واردات مواد اولیه از خارج است که حتی خطر تراریخته بودن ان در برخی از موارد نیز مشاهده می شود لذا بجای اختصاص دادن ارز به واردات باید عرصه کشاورزی استان ها به صورت پایلوت در کاشت دانه های روغنی کل کشور در ردیف بودجه قرار بگیرد تا همیشه از مواد اولیه تا تولید نهایی را در داخل داشته باشیم .

انتهای پیام / طهماسبی

لینک کوتاه

برچسب ها