• تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آوریل 2021 - 10:22
  • کد خبر : 3327
  • چاپ خبر
جان دوباره معدن آسمینون؛

وقتی که مطالبه گری اثر خوبی بر اشتغال دوباره کارگران می گذارد

به گزارش “کارگران کرمان ” اسفند ماه ۱۳۹۹ بود که معدن فاریاب منوجان دچار مشکلات خاصی از جمله تعطیلی این معدن در اوایل فروردین سال ۱۴۰۰ شد. این تعطیلی باعث شد کارگران به دلیل معوقات حقوقی، عدم در نظر گرفتن سختی کار و بیکار شدن ۱۲۰۰ نفر در جاده ترانزیتی منوجان ـ بندرعباس تجمع کرده

به گزارش “کارگران کرمان ” اسفند ماه ۱۳۹۹ بود که معدن فاریاب منوجان دچار مشکلات خاصی از جمله تعطیلی این معدن در اوایل فروردین سال ۱۴۰۰ شد.

این تعطیلی باعث شد کارگران به دلیل معوقات حقوقی، عدم در نظر گرفتن سختی کار و بیکار شدن ۱۲۰۰ نفر در جاده ترانزیتی منوجان ـ بندرعباس تجمع کرده و جاده را ببندند.

در این راستا در ابتدا مصاحبه ای با نماینده کارگران این معدن انجام شد تا با مشکلات کارگران در این معدن بیشتر آشنا شویم، سپس به سراغ مدیرعامل معدن محمد علی محمدی رفتیم و از زبان وی نیز مطالبی مبنی بر اینکه اداره صمت افزایش بهره مالکانه برای این معدن در نظر گرفته منتشر شد و در ادامه  مصاحبه ای از مسلم مروجی رئیس اداره صمت جنوب گرفتیم، سپس به سراغ  تک تک متولیان امر از جمله فرماندار منوجان، رئیس کمیسیون کارگری در استانداری، بسیج کارگری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و … رفتیم تا شاید فرجی شود و این معدن مجددا آغاز به کار کند.

 

با توجه به زمزمه هایی مبنی بر اینکه معدن از ابتدای اردیبهشت ماه بازگشایی خواهد شد و امکان این می رود که تعدادی از کارگران تعدیل شوند مجددا با مدیرعامل معدن گفتگویی انجام دادیم که وی آغاز بکار معدن را از ابتدای اردیبهشت ماه تایید کرد، اما طبق گفته های استاندار کرمان با تعدیل نیرو موافقت نشده بود و قرار شد که با تمام کارگران معدن شروع به کار کند. (این خبر آغاز بکار معدن از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۲۵ فروردین منتشر شد).

 

انتهای پیام/نامجو

 

لینک کوتاه

برچسب ها