• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 جولای 2021 - 9:46
  • کد خبر : 3487
  • چاپ خبر
توسط یک شرکت دانش بنیان کرمانی صورت گرفت:

تولید دستگاه سطح سنج اولتراسونیک در ایران

علی اسماعیلی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پنگان الکترونیک مستقر در پارک علم و فناوری کرمان در گفتگو با کارگران کرمان ” گفت:  این واحد تولیدی از سال 1387 کار خود را اغاز کرده است و تاکنون 20 نفر به صورت مستقیم و 80 نفر به صورت غیر مستقیم بکارگیری کرده است . وی ادامه داد: عمده

علی اسماعیلی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پنگان الکترونیک مستقر در پارک علم و فناوری کرمان در گفتگو با کارگران کرمان ” گفت:  این واحد تولیدی از سال 1387 کار خود را اغاز کرده است و تاکنون 20 نفر به صورت مستقیم و 80 نفر به صورت غیر مستقیم بکارگیری کرده است .

وی ادامه داد: عمده فعالیت این شرکت طراحی و ساخت تجهیزات ابزار دقیق در عرصه اب و فاضلاب است ساخت کونتوراب هوشمند (جریان سنج) که با عبور سیال از مسیر میزان مصرف را اندازه گیری می کند از افتخارات این واحد دانش بنیان محسوب می شود .

این جوان نخبه افزود: سطح سنج اولتراسونیک نیز از دیگر محصولات این واحد تولیدی است که بدون دخالت دست و تنها بر اساس امواج صوتی می تواند حجم سیالات داخل مخزن را اندازه گیری کند و در حال حاضر پنگان اولین و تنها تولید کننده این محصول در خاورمیانه است.

اسماعیلی با بیان اینکه بردهای الکتریکی نیز از تولیدات این واحد دانش بنیان محسوب می شود گفت: پس از دو سال تحقیق و آزمایش، دستگاه فلومتر اسلاری یکی از نیازهای استراتژیک در کنترل فرآیند و افزایش بازده خطوط تولید کارخانجات به ویژه در صنایع فولادی را نیز طراحی و تولید کردیم.

وی ادامه داد: این دستگاه یکی از نیازهای استراتژیک در کنترل فرآیند و افزایش بازده خطوط تولید کارخانجات به ویژه در صنایع فولادی و معدنی است و با توجه  به فعالیت گسترده‌ای که سیستم‌های اقتصادی داخل و خارج از کشور در این حوزه دارند، بازار بسیار گسترده ای برای آن می توان متصور شد لذا مدل طراحی محصول سبب شده تا قیمت نهایی این محصول کمتر از یک‌سوم نمونه‌های مشابه خارجی باشد و ارزش اقتصادی زیادی را برای کشور به همراه داشته باشد.

اسماعیلی افزود: نمونه نهایی و تست شده این محصول بعد از دو سال تحقیق و آزمایش نمونه‌های مختلف در محیط‌های صنعتی اوایل سال ۹۹ به  بهره‌برداری رسید و به صنایع مختلف صنعتی و معدنی  ارائه شد، تکنولوژی عملکردی این محصول مشابه محصولات خارجی است که البته نوآوری‌های قابل توجهی در طراحی و ایجاد پوشش داخلی آن صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پنگان الکترونیک کرمان گفت : دستگاه فلومتر اسلاری یکی از نیازهای استراتژیک در کنترل فرآیند و افزایش بازده خطوط تولید کارخانجات به ویژه در صنایع فولادی و معدنی است که پس از ۲ سال تحقیق و آزمایش در محیط های صنعتی توسط محققان این شرکت تولید شده است.

علی اسماعیلی افزود: این دستگاه به واسطه نیاز به دانش فنی بالا در طراحی و تولید، قیمت و ارزش افزوده بالایی داشته و به دلیل برخورداری از پتانسیل فروش بالا در بازارهای داخلی و خارجی یک محصول ارزشمند به شمار می آید.

وی تصریح کرد: فلومترهای الکترومغناطیسی به دلیل نداشتن قطعات متحرک و داشتن دقت بسیار بالا و توانایی اندازه گیری طیف وسیعی از سیالات، کاربرد بسیار زیادی در صنایع گوناگون دارد و با توجه فعالیت گسترده ای که سیستم های اقتصادی داخل و خارج از کشور در این حوزه دارند، بازار بسیار گسترده ای برای آن می توان متصور شد.

وی تاکید کرد: در طراحی این دستگاه با استفاده از تکنیک های جدید و بومی در طراحی و ساخت، امکان ساخت و تولید این محصول در گرید صنعتی و رقابتی در داخل کشور فراهم شده است و استفاده از این تکنیک ها در این محصول موجب شده تا دقت محصول در مقایسه با نمونه های داخلی بسیار بالاتر رود و با جدیدترین نوع از محصولات روز اروپا قابل رقابت باشد.

اسماعیلی بیان کرد: عمر مفید بالاتر با توجه به کاهش تاثیرپذیری سایش مواد بر عملکرد دستگاه، دقت بالاتر اندازه گیری و کاهش تأثیر نویزهای محیطی از جمله مزایای این محصول نسبت به نمونه های مشابه خارجی است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پنگان الکترونیک به مشکلات اصلی  بر سر راه این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: تبعیض بین واحد های خصوصی و دولتی بسیار زیاد است به گونه ایی که شرکت های دانش بنیان هزینه تهیه مواد اولیه خود را نقدی پرداخت می کنند اما شرکت های دولتی طرف قرار داد با اسناد خزانه که موعد سررسید آنها در سال ۱۴۰۱ است، تسویه می کنند.

علی اسماعیلی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پنگان الکترونیک افزود: این واحد تولیدی با نام تجاری PECTRONIC  به عنوان یک شرکت دانش بنیان پیشرو در زمینه طراحی و تولید انواع تجهیزات ابزار دقیق  با کاربرد خاص،  از سال ۱۳۸۷ تا کنون در صنایع شناخته شده است.

وی ادامه داد: این شرکت قادر به ارائه ایده های نو جهت رفع نیاز های اتوماسیون صنعتی با در نظر گرفتن بازه اقتصادی ، ایمنی  و حفاظت سیستم هاست لذا  این شرکت و تیم تحقیقاتی آن می تواند کشور را در عرصه تجهیزات پیشرفته بی نیاز کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ابراز کرد: تمامی محصولات این شرکت دانش بنیان که در حوزه ابزار دقیق می باشد  از ۰ تا ۱۰۰ بومی سازی شدند و تمامی قطعات  استفاده شده در آن در داخل کشور تولید می شود.

اسماعیلی تاکید کرد: محصولات دانش بنیان این شرکت به دلیل قیمت مناسب‌تر نسبت به نمونه خارجی، همچنین دقت بالا و درصد خطای پایین ، نوانسته اند به سرعت جایگزین محصولات وارداتی شوند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پنگان الکترونیک درخصوص مشکلات تولید اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان هزینه تهیه مواد اولیه خود را نقدا پرداخت می کنند اما شرکت های دولتی طرف قرار داد با اسناد خزانه که موعد سررسید آنها در سال ۱۴۰۱ است تسویه می کنند.

وی ادامه داد: این امر موجب می شود تا سرمایه در گردش شرکت کاهش یابد و از طرفی سرمایه ای برای تحقیقات جدید باقی نماند.

اسماعیلی تصریح کرد: از سوی دیگر بانک ها برای تامین سرمایه در گردش از ما زمین و ملک به عنوان وثیقه درخواست می کنند در حالی که اعتبار شرکت برای بانک ها ارزش ندارد و ما را از دانش بنیان به زمین بنیان تبدیل کرده اند.

انتهای پیام / طهماسبی

لینک کوتاه

برچسب ها