• تاریخ انتشار : جمعه 9 جولای 2021 - 13:57
  • کد خبر : 3505
  • چاپ خبر
چه زمانی به معزل کرونا پارتی ها رسیدگی می شود؟

افزایش پارتی ها با تشدید بحران کرونا / بدون شاکی خصوصی بساط دورهمی ها  جمع نمی شود

به گزارش” کارگران کرمان “ از ابتدای کرونا و در پیک های مختلف و درست در زمانی که رنگ بندی ها از نارنجی به قرمز و سیاه می رسند و تمام اصناف و مشاغل تعطیل می شوند اما فکری برای مقابله با شادی مردمی که به دنبال تشدید کرونا هستند نمی شود درست زمانی که

به گزارش” کارگران کرمان “ از ابتدای کرونا و در پیک های مختلف و درست در زمانی که رنگ بندی ها از نارنجی به قرمز و سیاه می رسند و تمام اصناف و مشاغل تعطیل می شوند اما فکری برای مقابله با شادی مردمی که به دنبال تشدید کرونا هستند نمی شود درست زمانی که چین با کودتایی زیبا مردم را در خانه هایشان خانه نشین و قرنطینه کرد و اجازه تردد نداد متاسفانه قرنطینه و کرونا گویا در بین مردم و بخصوص مسئولین  هیچ جایگاهی ندارد.

درست زمانی که کرونا تمام کشور را درگیر ساخته است نهادهای نظارتی بدون هماهنگی و یک تقسیم وظیفه بین خود،  تمام کارها و مراقبت ها را بر گردن ستاد کرونا و وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی می گذارند .

در همین زمان ها و درست تعطیلی های پشت سر هم شاهد حضور بر خی از مراسمات در خانه باغ ها  که با حضور خواننده های بومی و زیر زمینی  و جوانانی که مختلط دور هم جمع می شوند؛ هستیم اما اینکه کدام نهاد باید جلوی اینگونه مراسمات را بگیرد کسی نمی داند .

جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت هم از برگزاری کرونا پارتی ها شاکی شده و گفته بود: یک تجمع برگزار می‌شود که اصل برگزاری تجمع در این شرایط خلاف است. حال نام این تجمع پارتی است که خود این پارتی هم خلاف قوانین است. در عین حال در این پارتی‌ها چیزهایی خورده شده و کشیده می‌شود که این هم تخلف است، لذا با انجام  تست کرونا در این مراسمات خلافی بر دیگر خلاف ها افزوده می شود لذا معزلی بزرگ به نام کرونا پارتی ها را داریم .

چندی پیش یکی از خانه باغ های که در روستای کوهپایه اقدام به برگزاری های دورهمی می کند را و اصلا نیازی به شناسایی ندارد زیرا به طور مستقیم و در ملا عام اقدام به قانون شنکی می کند را به کلانتری کوهپایه گزارش دادیم اما تنها نظارت  صورت گرفته تذکر بود، که  البته هیج توجهی به تذکر قانونی ماموران مجری قانون  از سوی صاحب  این خانه باغ نشد .

طبق قانون مجریان هم نمی توانند بدون شاکی خصوصی اقدامی انجام دهند در حالی که استناد به این ماده قانونی به طور کامل درست  است  لذا سوال ما این است چرا این نهاد های قانونی که مر قانون در کشور هستند نمی تواند خود به صورت خودکفا و مدعی العموم ورود کنند و بساط دور همی ها را درست در ایام ممنوعیت کرونایی جمع کند!! و اجازه رشد کرونا را ندهد در حالی که استاندار کرمان چندی پیش گفته بود که حتی با دورهمی های خانوادگی مقابله می کنیم لذا چطور بدون کمک نیروی انتظامی هر منطقه می توان با این امر مقابله و از سلامتی مردم حمایت کرد؟؟

دکتر زینی ونددر تاریخ  14/4/1400  با بیان اینکه برگزاری مراسم عروسی در تالارها در شرایط کنونی ممنوع است از مردم خواست تا برگزاری مراسم عروسی در تالارها را گزارش دهند و افزود: فرمانداران را مامور کرده‌ایم که نسبت به تعطیلی مراسم اقدام کنند، نمی‌توانیم برای هر خانه‌ای یک مامور بگذاریم، اما از مردم خواهش می‌کنیم که از تجمعات خانوادگی خودداری کنند.
استاندار کرمان اظهار داشت: برگزار کنندگان مراسم عمومی ختم و عروسی به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند و راهی غیر از این نداریم.

وی با اشاره به اینکه دو هفته آینده را اگر با محدودیت‌های شدید پیش ببریم، شرایط بهتر خواهد شد افزود: می‌دانیم مردم خسته شدند و می‌گویند این حرف‌ها تکراری است، اما کرونا همچنان باقی است و غیر از این راهی نداریم.
زینی‌وند تاکید کرد: محدودیت‌ها را با شدت بیشتر و فراتر از طرح‌های ملی در دو تا سه هفته آینده اعمال می‌کنیم تا با بهتر شدن شرایط به مرور محدودیت‌ها را کاهش دهیم.

به نظر می رسد با حرف نمی شود، کرونا را کنترل کنند و تنها جایی که کرونا شیوع می یاید مراسمات مذهبی است و اصلا شادی ها و تفریحات و پارتی های شبانه شامل رواج کرونا درست در زمان تعطیلی های این 2 هفته نمی شود .

لذا وقتی که در سطح شهر ها تالار ها و باغ های با مجوز که مالیات می دهند و امرار معاش می کنند تعطیل هستند چطور مراسمات غیر قانونی بدون هیچ نظارتی در روستای ییلاقی کرمان مثل قارچ رشد کرده اند و بعضا این خانه باغ ها متعلق به صاحبان مسند ، قدرت و ثروت هستند که عملا توانی در برابر مقالبه با انها وجود نداردلذا برای مقابله با این فرهنگ نو ظهور نیازمند یک قانون جامع و کامل هستیم.

خبر در حال تکمیل است و پیگیر پاسخ گویی مسولین هستیم …..

انتهای پیام ./ طهماسبی

لینک کوتاه

برچسب ها