• تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 7:55
  • کد خبر : 3569
  • چاپ خبر
به همت بسیج کارگران و کارخانجات صورت گرفت؛

حضور میدانی مدیر عامل صندوق فولاد در جمع کارگران ذغالی استان

به گزارش “کارگران کرمان “سید روح الله نیکخواه در خصوص اعتصابات ادامه دار کارگران معادن خصوصی ذغالسنگ کرمان گفت: با توجه با اینکه مشکلات معادن ریشه ایی است و باید به صورت زیر ساختی حل شوند لذا باید به صورت جدی ورود می کردیم که نتایج موفقیت آمیزی هم رقم خورد. وی ادامه داد: با

به گزارش “کارگران کرمان “سید روح الله نیکخواه در خصوص اعتصابات ادامه دار کارگران معادن خصوصی ذغالسنگ کرمان گفت: با توجه با اینکه مشکلات معادن ریشه ایی است و باید به صورت زیر ساختی حل شوند لذا باید به صورت جدی ورود می کردیم که نتایج موفقیت آمیزی هم رقم خورد.

وی ادامه داد: با ورود بسیج کارگری در هماهنگی بین نهادها و ارگان ها سبب شد تا اقدامات خوبی ایجاد شود لذا با طرح حضور مسولین در میدان های کارگری و کار و بررسی میدانی مشکلات ، ارتباط چهره به چهره با کارگران ،اجرای طرح طبقه بندی و درخواست 2 درصدی ضریب حقوق و مزایا بود که با جلسات متعدد برگزار شده نتایج خوبی بدست امد اما به طور کامل حل نشده بود.

با توجه به اینکه بعد از گذشت 15 سال طرح طبقه بندی در برخی از مناطق ا جرایی نشده بود ، نزدیک به 9 روز اعتصابات کارگری را در محل شرکت ذغال سنگ کرمان داریم لذا جلسات متعددی را با تاکید بر حضور مسولین در جمع کارگران و پیگیری در خواست های انان داشتیم .

وی با بیان اینکه مرتب باید با کارگران ارتباط بگیرند و اشل های واقعی حقوقی را به انها یاد اوری کنند ؛ افزود: در جهت اجرای طبقه بندی و ضریب 2 حقوق و مزایا با کارگران هم جهت عمل کنند تا اینکه تلاش ها سبب حضور مدیر عامل صندوق فولاد در کرمان شد.

این مقام مسول ادامه داد: در اخرین جلسه ایی که در استانداری با حضور این مقام مسئول و جمع مسئولان استانی داشتیم سبب شد تا دو نکته را تاکید کنیم و به مهندس عامریان مدیرعامل صندوق فولاد به عنوان نماینده فرماندهی سپاه کرمان در جلسه خواستیم تازمانی که دو مشکل بیان شده را حل نکردید از کرمان خارج نشوید که این دو نکته شامل شرکت دالاهو و بعضا معادن که زیر مجموعه شما هستند، باید مشکلات احصاء شوند .

وی تاکید کرد: تنها راه حل جمع شدن اعتصابات و امنیتی نشدن این موضوعات رفع خواسته هایی که بعضا صنفی هستند، است لذا یکی از این معضلات،صدور حکم سرپرست شرکت ذغال سنگ جناب مهندس رنجبر توسط دالاهو است که باید ملغی و این حکم سرپرستی را از سوی صندوق فولاد صادر کنند .

نیکخواه ادامه داد: به مدیر عامل صندوق فولاد تاکید کردیم باید میدانی به محل های استخراج و معادن ورود کرده و چهره به چهره مشکلات کارگران را حل و فصل کنید لذا این دو مسئله جامعیت یافت و حضور میدانی اغاز شد 50 درصد مشکلات حل و فصل شد، اعتصاباتی که امروز شکل گرفت از مطالبات کلی جدا بود لذا همه مسولین وظیفه خودشان را می دانند پس باید با جدیت پیگیر مشکلات باشند، اکثر مشکلات حل شدند در حضور میدانی مدیر عامل صندوق فولاد لذا اعتصاب دوباره هیچ ارتباطی به مشکلات مطروحه نداشته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در جهت مطالبه احقاق حقوق حقیقی کارگران در کنارشان خواهیم بود که با رفع مشکلات کارگری و موانع تولید پیشاپیش در خدمت کارگران خواهیم بود لذا از مسولین استانی نیز متوقعیم که با حضور به موقع و پیگیری مطالبات جلوی شکل گیری این نوع اعتصابات را بگیرند و وظیفه خودشان را به نحو احسنت به انجام برسانند.

انتهای پیام / طهماسبی

لینک کوتاه

برچسب ها