• تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دسامبر 2021 - 9:13
  • کد خبر : 3630
  • چاپ خبر
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان کرمان:

80 درصدمشکلات جامعه کار و تولید به علت خلاء مدیریت جهادی است/ طرح شهید برونسی مکمل امور مدیریتی

سید روح الله نیک خواه مسئول بسیج کارگری استان کرمان  در خصوص عملکرد این نهاد مطالبه گر و مردمی به “کارگران کرمان ” گفت: روز گذشته بازدیدی با رضا اسماعیلی مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی در خصوص کارخانه شیر پگاه و مجتمع مس شهید باهنر داشتیم و ۵ اصل را برای این دو واحد

سید روح الله نیک خواه مسئول بسیج کارگری استان کرمان  در خصوص عملکرد این نهاد مطالبه گر و مردمی به “کارگران کرمان ” گفت: روز گذشته بازدیدی با رضا اسماعیلی مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی در خصوص کارخانه شیر پگاه و مجتمع مس شهید باهنر داشتیم و ۵ اصل را برای این دو واحد تدوین شد.

نیکخواه بررسی وضعیت معیشتی کارگران را اولویت اصلی دانست و گفت: یکی از مطالبات جدی ما رسیدگی به وضعیت معیشتی است و دومین مطلب ایجاد کمیته انضباطی کاری، پیگیری طرح طبقه بندی مشاغل، ایجاد کمیته حفاظت فنی است و در آخربررسی حقوق ها ودستمزد هاست.

 

وی با بیان اینکه پیگیری حقوق معوقه ها بر عهده اداره کل تعاون است بنابراین ما فقط کار دبیری را انجام داده و مشکلات مورد بررسی را رهگیری می کنیم ودر کنار این جلسات ما ۱۰ بازدید از پایگاه های مقاومت کارگری داشتیم وبعضا برخی مطالب که از دید بازرسان و مدیران اداره کار مخفی می ماند را نیز به آنان ارائه کرده ایم.

 

مسئول بسیج کارگری استان مطرح کرد: بیست درصد مشکلاتی که امروزدر بدنه جامعه اقتصادی وجود دارد متعلق به تحریم هاست و ۸۰درصد مشکلات مربوط بدست دستگاه ها، مدیرعاملان وبرخی دیگرازعوامل اجرایی قابل حل است که با وجود کارهای جهادی این مشکلات حل خواهد شد.

 

اگر دراجرایی شدن  طرح شهید کریمی  تلاش شود بی شک درقالب این طرح به عنوان الگو ما نیزدرجهت رفع موانع تولید ومشکلات کارگزاری دوشادوش اداره کارقدم بر داشته وحرکت می کنیم .

 

وی عنوان کرد: درراس مطالبات ما  کارخانه شیرکرمان در خصوص راه اندازی خط تولید تتراپک بود که با توجه به پیگیری های انجام شده با کارخانه آلومینیوم هزار مقرر شد طرح ایرانی تتراپک که تاکنون وارد می شده است را تا پایان سال  داخلی سازی کنند.

 

نیکخواه افزود: امیدواریم که این دو واحد تولیدی با هماهنگی هایی که با یکدیگر دارند هم مشکل فروش با کارخانه هزار مرتفع گردد و هم عرصه تولید بسته های تتراپک ایرانی وارد درمرحله خودکفایی قرار گیرد و کارخانه های لبنی استان نیز هزینه گزاف واردات را نپردازند بنابر این ما مشکل قطعی زنجیره را د رکرمان رفع خواهیم کرد.

 

وی به دیگر  برنامه‌های این سازمان در نظام تربیتی اشاره کرد و گفت: در عرصه های بصیرتی و تربیتی در جهت ارتقای سطح بینشی، مذهبی، اعتقادی، سیاسی، دشمن شناسی و اهمیت عرصه تولید در کشور کارگروه های تربیتی ما در بحث کار و تولید در سطح کارخانجات را راه اندازی کرده ایم.

 

نیکخواه با بیان اینکه دکتر رعیتی ریاست قبلی سازمان اکنون در سمت معاون وزیر کار، تعاون ورفاه اجتماعی قرار دارند، گفت: بسیج کارگری در کل کشور بنا به دستور شخص معاون وارد میدان جهادی رفع موانع و مشکلات کار و تولید و ادارات کار سراسر کشور نیز ملزم به اجرای 5 مولفه مشکلات کارگری گردید تا دو بازوی اجرایی و مردمی کارگری درکنا رهم به خدمت مجدانه خویش ادامه دهند.

 

نیکخواه عنوان کرد: در واحد تولیدی شیرپگاه کرمان اقدامات خوبی صورت گرفته که طرح مبتکرانه مدیر عامل این واحدد تولیدی بوده و قابلیت الگو سازی برای کل واحد های تولیدی استان را دارد.

 

وی به ابتکار در بخش تسهیلات اشاره کرد و گفت: مدیر عامل شیر پگاه کرمان برای رفع مشکلات مالی و مسکن تسهیلاتی که نحوه اخذ آن سهل باشد را تدون و به بخش کارگری اختصاص داده اند.

 

نیکخواه به شب یلدای پگاه اشاره و تاکید کرد: همزمان با شب یلدا ۲ کیلو گوشت قرمز، 2 کیلو مرغ و سه کیلو آجیل برای کارگران در نظر گرفته شده بود و به انان داده شد.

 

وی ادامه داد: مدیر کارخانه شیر پگاه کرمان نیروی انسانی را ستون فقرات این کارخانه می داند و ضمن پرداخت مبالغ پاداش و‌ بازنشستگی، سهمیه لبنیات نیز به پرسنل داده می شود و تعداد ۵۶ پرسنل خدماتی نیز بدون استثناها از مزایای کارخانه استفاده کرده اند.

 

نیکخواه افزود: طبق بازدیدی که از کارخانه  شیر داشتیم  این واحد سه شیفت کار می کند و مشکل خاصی ندارد.

 

انتهای پیام/طهماسبی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه

برچسب ها