• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 ژوئن 2023 - 12:09
  • کد خبر : 17627
  • چاپ خبر

دشمنان با حربه یأس و ابزار رسانه، ایران را از کاروان پیشرفت دور نگه داشته‌اند

به گزارش کارگران کرمان: مهدی تقوی رفسنجانی در تحلیل منویات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی گفت: امام امت در سخنرانی اخیر خود  به تشریح ابعاد شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی و مؤلفه‌های قدرت در موفقیت جنبش اجتماعی به رهبری ایشان پرداختند. تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور ادامه داد: در واقع این سخنان پاسخی به یک سوال

به گزارش کارگران کرمان: مهدی تقوی رفسنجانی در تحلیل منویات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی گفت: امام امت در سخنرانی اخیر خود  به تشریح ابعاد شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی و مؤلفه‌های قدرت در موفقیت جنبش اجتماعی به رهبری ایشان پرداختند.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور ادامه داد: در واقع این سخنان پاسخی به یک سوال اساسی و مهم است که چگونه یک انسان الهی بدون در اختیار داشتن ابزارهای قدرت مادی، رسانه و حمایت قدرت‌های خارجی توانسته است چنین تحول عظیمی را در تمامی لایه‌ها و سطوح داخلی و بین‌المللی برپا کند؟

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تاکید کرد: به همین منظور معظم‌له به دو مؤلفه «ایمان» و «امید» به عنوان مهمترین نرم‌افزار جنبش اجتماعی ایران به رهبری خمینی کبیر اشاره‌  کردند، قدرت ایمان در ابعاد و  متعلقات مختلف آن همچون اکسیری است که توانایی انجام دشوارترین کارها را میسر می‌کند.

وی افزود: همان ایمانی که دوران سخت رسالت رسول اکرم (ص) را در مکه، به دوران اقتدار و عظمت حکومت اسلامی در مدینه مبدل شد، بی‌تردید امام خمینی(ره) نیز به تآسی از پیشوا و مقتدای خود با توسل به قدرت لایزال ایمان به مبداء، ایمان به هدف، ایمان به راه و ایمان به قدرت اجتماعی مردم از شعب ابی‌طالب‌ها و لیله‌المبیت‌ها و فشارهای سیاسی مشرکان قریش زمان خویش عبور کرد.

تقوی رفسنجانی قدرت ایمان پیامبر را مثال زدنی نام برد و گفت: پیامبر به جایگاهی دست پیدا کرد که در آن زمان کمتر کسی توان درک و تحلیل چنین تحول شگرفی را در ساختار قدرت و برهم زدن نظم جهانی داشت.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: اکسیر دیگری که امام خمینی و بت‌شکن زمان از آن برای دستیابی به هدف به بهترین نحو استفاده کرد، بهرمندی از مؤلفه امید در خود و امیدبخشی در اطرافیان خود بود، طبیعتا ابزار مهم حرکت به هر مقصدی داشتن میزان لازم امید برای نیل به هدف است.

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) تاکید کرد: بدیهی است هدف والای سرنگونی کاخ ظلم و جایگزینی بنای حاکمیت دین امیدی به بلندای هدف را می‌طلبد که این در طول تاریخ غیبت در کسی جز شخصیت مترقی خمینی کبیر یافت نشد و سلوک سیاسی معنوی آن امام قلب‌ها، درس‌آموز انسان‌های دیگری در تاریخ معاصر شد که تکیه‌گاه اقدامات تحولی خود را بر مبنای مؤلفه‌های پیش گفته قرار دهند.

وی استناد کرد: امروزه نیز خلف صالح آن پیر سفرکرده بر همین مبنا ضمن تحلیل شخصیت معنوی بنیانگذار نظام اسلامی آحاد جامعه اسلامی را بر حفظ و تقویت نیروی لایزال ایمان و امید در ابعاد چهارگانه مبدا، مقصد، راه و مردم دعوت می‌کند همچنانکه خود به عنوان مقتدای جامعه تاکنون با این ابزارهای بی‌مانند به زعامت و هدایت کشتی امت پرداخته‌اند.

تقوی رفسنجانی تاکید کرد: تردیدی وجود ندارد همچنانکه این ملت در نابودی نظام شاهنشاهی و تحقق انقلاب اسلامی به تأسی از رهبر کبیر انقلاب از ابزار امید و ایمان بهره وافی و لازم را بردند به همین منوال و بلکه با عزمی راسخ‌تر از قبل برای عبور از مشکلات فعلی کشور و بهبود اوضاع اقتصادی، دستیابی به پیشرفت، عزت‌ملی و تامین منافع ملی ایران به عنوان نقطه مشترک خواست و مطالبه عمومی جامعه ‌بیش از هرچیز به دو اکسیر پیش گفته نیاز دارد.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور اذعان کرد: طبق فرمایشات معظم‌له، هر کس به هر شکل و در هر لباسی چه عمدا  و چه سهوا به تضعیف ایمان و امید مردم به مقاصد عالیه کشور بپردازد بدون شک بزرگترین خیانت را در حق این کشور،مردم، آیندگان و نسل‌های بعد این ملت روا داشته است، بر همین اساس دولت و مجموعه ارکان نظام باید قبل از هرچیز به تقویت نرم‌افزار لازم پیشرفت به عنوان پیش‌نیاز تحقق ایران قوی بپردازند.

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: نکته مهم دیگر در سخنان رهبر انقلاب تفاوت شرایط گذشته و حال در اداره کشور بود، بر این اساس امام امت به مقایسه مقتضیات دوران حیات امام (ره) و دوران فعلی پرداخته و استفاده از شیوه های۴۰سال پیش را ناکارآمد و غیرمعقول خواندند.

وی مدعی شد: این نوع نگاه مترقي خواهانه به اداره کشور در اندیشه مقام معظم رهبری نیز برخاسته از ذات اسلام و توجه آن به مقتضیات زمان در همه حوزه‌های فردی و اجتماعی است، بنابراین بهره‌گیری هوشمندانه از تمامی مؤلفه‌های قدرت سخت و نرم همچنین دستیابی به آخرین دانش‌ها و فناوری‌های روز جهان و استفاده مشروع از آن برای پیشرفت کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی در منظومه فکری رهبر جامعه از ضروریات امر و بخش اجتناب‌ناپذیر این راه مقدس است.

تقوی رفسنجانی اذعان کرد: خنثی‌‌سازی ترفندهای دشمنان و رویارویی خردمندانه با همه نقشه‌ها و توطئه‌های دنیای استکبار صرفا با روزآمد کردن شیوه اداره کشور در حوزه‌های اقتصادی،دفاعی،فرهنگی و…امکان‌پذیر است.

استادیار دانشگاه ولیعصر‌(عج) رفسنجان ادامه داد: در این راستا یکی از اقدامات همیشگی دشمن در عقب نگه داشتن ایران از کاروان پیشرفت ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم بویژه جوانان بوده است.در مواجهه با این راهبرد باید از همان ابزارهای در دست دشمن برای خنثی‌سازی و ناکارآمد نمودن مجموعه اقدامات آنها بهره‌مند شد.

وی با بیان این مطلب، از آنجا که مهمترین ابزار موثر برای القای روحیه یأس و ناامیدی از سوی دشمن  هژمونی رسانه‌ای بویژه در حوزه رسانه‌های مجازی است، گفت: به نظر می‌رسد راهکار مناسب برای مقابله با این ترفند نیز ایجاد یک  قدرت رسانه‌ای قوی و متناسب با نیاز روز جامعه در سطوح داخلی، منطقه‌ای و جهانی به عنوان منبع مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی باشد.

تقوی رفسنجانی افزود: به نظر می‌رسد تلاش برای پیشرفت در تمامی حوزه‌ها بویژه حوزه‌های اقتصادی و دفاعی از طریق دستیابی به علوم و فنون روز بدست جوانان پرتلاش ایرانی در کنار تقویت امید و ایمان در جامعه به عنوان دو مؤلفه سخت‌افزار و نرم‌افزار با بهره‌مندی از ابزار رسانه به منظور تبلیغ و تبیین دستاوردهای انقلاب، خنثی‌سازی ترفندهای دشمن تا مرحله  فتح قله‌های پیشرفت و تحقق تمدن نوین اسلامی بهترین گزینه پیش روی این ملت سترگ و تاریخ‌ساز خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود