• تاریخ انتشار : شنبه 3 فوریه 2024 - 12:08
  • کد خبر : 18944
  • چاپ خبر

لوایح عوارضی، قانونی بوده و طبق قانون، در چارچوب درآمدهای پایدار دیده شده است

به گزارش کارگران کرمان:حسین چناریان رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه ‎گذاری شورای اسلامی شهر کرمان،در نشست عمومی شورا ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، به 14 لایحه عوارضی پیشنهادشده ازسوی شهرداری اشاره کرد و ضمن تأکید بر اهمیت اعلام به‎ موقع لوایح عوارضی، از برگزاری جلسات کارشناسان شهرداری، طی دوهفته برای بررسی لوایح

به گزارش کارگران کرمان:حسین چناریان رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه ‎گذاری شورای اسلامی شهر کرمان،در نشست عمومی شورا ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، به 14 لایحه عوارضی پیشنهادشده ازسوی شهرداری اشاره کرد و ضمن تأکید بر اهمیت اعلام به‎ موقع لوایح عوارضی، از برگزاری جلسات کارشناسان شهرداری، طی دوهفته برای بررسی لوایح پیشنهادی خبر داد.

حسین چناریان افزود: در این خصوص نظرات کارشناسی گرفته شد و اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین کارشناسان، درخصوص انطباق‌ لوایح براساس دستورالعمل ابلاغی دولت و همچنین قانون درآمدهای پایدار، دغدغه داشتند و بررسی‎های لازم را به‌صورت دقیق انجام دادند.

وی افزود:پس از اخذ نظرات، در دو نوبت اصلاحات لازم نیز انجام شده است. چناریان با بیان اینکه لوایح به معاونت‌ها و بخش‎های مختلف شهرداری مربوط می‎شود، گفت:لوایح عوارضی، قانونی بوده و طبق قانون، در چارچوب درآمدهای پایدار دیده شده است.

وی با تأکید بر اینکه میزان افزایشی نرخ عوارض از نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی بیشتر نیست،گفت: حتی عوارض در حد سقف نرخ تورم و حتی زیر سقف آن بوده است.

چناریان،درخصوص لوایح عوارضی شهرسازی و معماری گفت:لوایح عوارضی شهرسازی امسال، بر مبنای دستورالعمل قوانین و مقررات دولت بوده و مبنای محاسبه عوارض شهرسازی،قیمت منطقه‎ای و ضریب آن به‌صراحت ازسوی دولت و حدود 14 درصد اعلام و سقف افزایش عوارض، حدود 44 درصد تعیین شده است.

وی ادامه داد:در این لایحه، رعایت حال متقاضی صدور پروانه مدنظر قرار گرفته و تعرفه‎های حصارکشی، مسکونی و تجاری، هر دو دیده و اصلاحات آن انجام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود