• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 آگوست 2024 - 21:37
  • کد خبر : 19303
  • چاپ خبر

ضرورت اقامه نماز جماعت در مدارس/ نماز کلید حل مشکلات تربیتی ما در آموزش و پرورش است

به گزارش کارگران کرمان:روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی در ارائه گزارش کارگروه شماره یک پنجمین اجلاس سراسری نماز در مشهد مقدس با تاکید بر اینکه نماز اولویت ما است، افزود: نماز کلید حل تمام مشکلات تربیتی ما در آموزش و پرورش است. اما در حال حاضر، بودجه آموزش و پرورش در

به گزارش کارگران کرمان:روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی در ارائه گزارش کارگروه شماره یک پنجمین اجلاس سراسری نماز در مشهد مقدس با تاکید بر اینکه نماز اولویت ما است، افزود: نماز کلید حل تمام مشکلات تربیتی ما در آموزش و پرورش است. اما در حال حاضر، بودجه آموزش و پرورش در حوزه فعالیت های پرورشی و فرهنگی باید تقویت شود.

وی بر برپایی نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و با صرف زمان حتما به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

رضایی با اشاره به اینکه باید نمازخانه مدارس در متراژ متناسب ساخته شود، افزود: ‌آموزش‌و‌پرورش به‌دنبال این است که نمازخانه مدارس متناسب شود. در مدارس جدیدالاحداث و مدارس تخریبی و … نمازخانه‌ها مناسب ساخته خواهد شد.

رئیس کارگروه شماره یک پنجمین اجلاس سراسری نماز با اشاره به اینکه طرح سه میم (ارتباط منزل، مدرسه و مسجد) تمام شده و به نتیجه رسیده‌ایم، تاکید کرد: مدارس باید اهتمام جدی در برگزاری نماز جماعت داشته باشند.البته ما کار های زیادی به مدیران مدارس سپرده ایم در این امور مهم در کنار مدیران مدارس همه باید کمک کنند.

رضا رضایی اظهار کرد: مهم‌ترین رکن آموزش و پرورش، مدرسه است. بخش عظیمی از رکن نماز نسل نو نیز به مدیر مدرسه بستگی دارد. باید در ارزیابی مدیران مدارس، بحث نماز و اقامه آن در مدارس مورد بررسی قرار گیرد.

کارگروه شماره یک در پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش آموزی کشور با ریاست رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و رییس ستاد اقامه نماز، معاون پرورشی و فرهنگی استان های چهارمحال بختیاری ، ایلام، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، شهر تهران، سمنان، قزوین، کرمان، لرستان، مازندران و یزد در حاشیه اجلاس سراسری نماز در مشهد مقدس تشکیل شد.

اجلاسیه سراسری نماز باحضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان ستاد اقامه نماز کشور و همچنین اعضای شورای معاونان وزارت مدیران کل استان ها، رؤسای ستاد اقامه نماز کشور و معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج بیاد پژوهش های حرم مطهر در حال برگزاری است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود