• تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آگوست 2024 - 8:49
  • کد خبر : 19356
  • چاپ خبر

اجرای دوره تحول، شعار شهردار کرمان

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان» محسن تویسرکانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن  تشریح  عملکرد ۶ ماهه فعالیتی شهرداری کرمام گفت: به دنبال وعده دهی به مردم نیستیم به همین علت در بدو ورود با رسانه  مستقیما ارتباط نگرفتیم زیرا فکر ما بر این مبنا بود که باید کار کنیم 

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان» محسن تویسرکانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن  تشریح  عملکرد ۶ ماهه فعالیتی شهرداری کرمام گفت: به دنبال وعده دهی به مردم نیستیم به همین علت در بدو ورود با رسانه  مستقیما ارتباط نگرفتیم زیرا فکر ما بر این مبنا بود که باید کار کنیم  و بعد گزارش عملکرد بدهیم.

وی با گلایه از رخ نمود غلط چهره استان که اصلا به کلان شهرها شباهت ندارد،  گفت: کرمان در قیاس با خیلی از مراکز استان‌ها مقایسه می‌شود علت این تفاوت مشکلات بودجه‌ای است زیرا در بسیاری از این استان‌ها بودجه سه برابر کرمان تخصیص می‌یابد.

شهردار کرمان افزود:  بودجه شهرداری‌ها مغایر با دستگاه‌های اجرایی است که عدم اطمینان از تحقق بودجه است که اجازه کار نمی‌دهد اما تیم مدیریتی وقت گذاشته است و توانستیم قریب به ۸۵ درصد بودجه را افزایش دادیم.

تویسرکانی با بیان اینکه در بدترین زمان ممکن به عنوان شهردار انتخاب شدم، ادامه داد: منظور از زمان در انتهای سال و عدم شفافیت بودجه است بنابراین در ابتدای فروردین پیکیری‌ها صورت گرفت و اواسط اردیبهشت‌ماه طرح‌های عمرانی آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین دغدغه ما چاره‌اندیشی نقطه‌های گره ترافیکی است  اولین نقطه سه راه شرف آباد، است که اقدامات عمرانی آن صورت گرفته و عملیات  احرایی آن آغاز شده است و امیدواریم تا سالگرد شهادت سردار به نقطه قابل استفاده تبدیل کنیم.

تویسرکانی به دیگر نقاطی که  دارای گره کور ترافیکی هستند،  اشاره کرد و گفت: سه راه سیلو، میدان بیرم‌آباد و چهارراه نیکزاد هم شامل طرح مطالعاتی شده‌اند.

شهردار کرمان عنوان کرد:  چند بوستان اصلی داریم که هیچ بهسازی در آنها انجام نشد و در طرح هر  بوستان گلستان می‌شود ۲۵ بوستان در دستور کار قرار گرفتند که به زودی وارد مدار افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان هزینه اسفالتمان بوده است،  عنوان کرد: اراده‌ایی که حاکم است تا کیفیت را فدای سرعت نکنیم.  در حوزه کیفی از مشاوران استفاده شده و آزمایشگاه مکانیک خاک را راه‌اندازی کردیم.

تویسرکانی افزود: بافت تاریخی شهر کرمان مورد توجه نبوده است:  وقتی نام بافت تاریخی می‌آید فقط چند نقطه نیست بلکه برخی معادن را هم می توانیم برای استفاده مردم بازسازی کنیم.

شهردار ادامه داد:  تفاهم‌نامه‌ای با شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه را نوشته‌ایم تا کاروانسرای قلعه محمود را هم برای زرگران در نظر گرفته‌ایم تا مباحث مربوط به ساخت و طراحی طلا احیا شود.

وی ادامه داد:  کاروانسرای جر هم  تاکنون چند جلسه برای انتخاب سرمایه‌گذار برگزار شده و سه شنبه هم در تهران مراحل نهایی را طی خواهد کرد تا به نتیجه برسد.

تویسرکانی افزود:  پروژه فاضلاب اتمام نیافته و ما نمی‌توانیم آسفالت شهر را به صورت کامل احیا کنیم و به لکه گیری روی آورده‌ایم.

شهردار کرمان افزود:  پروژه‌های عمرانی ما از اواسط اردیبهشت ماه شروع شده  ضمن اینکه ناوگان تاکسیرانی ما که  باید تحول پیدا کند تلاش کردیم و فردا از خودروی برقی رونمایی خواهیم کرد که برای جایگاه شارژ این خودروها با چند هلدینگ‌ مذاکره کرده‌ایم.

وی افزود: اولین جشنواره نوبهار را داریم  اعمم از زیبا‌سازی ها و المان ها را در این جشنواره ارايه خواهیم کرد. چه اینکه ۳٠ المان نصب شد برای ایام نوروز برخی موضوعی بود که جمع شد و برخی دیگر ثابت بودند که هنوز باقی مانده‌اند.

تویسرکانی  در حوزه سگ‌های ولگرد ادامه داد:  طرح پیکار در جمع آوری حیوانات بلاصاحب را رقم زدیم درحالی که  روزانه، ۱۰ حیوان بود  اما در پیکار سرعت بیشتری گرفت سه روزه ۴۰ قلاده زنده گیری شده  و الان روزانه ۲۸ قلاده زنده گیری می‌شوند.

شهردار کرمان در پایان خاطرنشان کرد: ۲ و نیم میلیون متر قرارداد آسفالت را امضا کردیم و تا امروز ۸۰۰ هزار متر انجام شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود