• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 سپتامبر 2024 - 18:59
  • کد خبر : 19612
  • چاپ خبر

مناطق ویژه اقتصادی کرمان به بحث صنایع پایین دستی ورود کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان» امیر حسن زاده روز سه شنبه در آیین جشن ۳۰ سالگی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افزود: منطقه ارگ جدید در شرق استان کرمان و در شهرهای بم، ریگان و نرماشیر اشتعال زیادی ایجاد کرده و تولید ۲۱۰ هزار دستگاه خودرو و اشتغال ۲۰ هزار نفر در

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان» امیر حسن زاده روز سه شنبه در آیین جشن ۳۰ سالگی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افزود: منطقه ارگ جدید در شرق استان کرمان و در شهرهای بم، ریگان و نرماشیر اشتعال زیادی ایجاد کرده و تولید ۲۱۰ هزار دستگاه خودرو و اشتغال ۲۰ هزار نفر در شرق استان کرمان اتفاق بسیار خوبی است که امیدواریم بیشتر شود.

وی تصریح کرد: در کنار صنعت باید از ظرفیت های گردشگری و معدنی نیز در شرق کرمان بیشتر استفاده کنیم تا نقطه عطفی در منطقه ایجاد کند.

معاون اقتصادی استاندار کرمان افزود: ریگ یلان واقع در حاشیه کویر لوت در شرق کرمان از جاذبه های فوق العاده منطقه است که حتما بازدید از آن پیشنهاد می شود، هرچند ما برای معرفی کویر کم کاری کردیم، اما جذب ۱۰ میلیون مسافر در کویر دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: برای توسعه استان کرمان باید به ظرفیت های جدید فکر کنیم، کرمان در عناصر معدنی کروم و تیتانیوم حرف برای گفتن دارد و یک میلیون کاتد مس در استان ظرفیت خوبی برای صنایع پایین دستی است که ضمن ارز آوری ارزش افزوده مناسبی هم دارد.

حسن زاده بیان کرد: در حال حاضر جوانانی در کرمان داریم که تولیدات نرم افزاری خیلی خوبی انجام می دهند که باید از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری و اشتغال در سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی نیز بسیار مناسب است که با آموزش و سرمایه کم می توان انجام داد.

حسن زاده تاکید کرد: با صنعت می توان امنیت اقتصادی ایجاد کرد و دستگاه های نظارتی نیز امنیت را برای فعالیت های اقتصادی فراهم می کنند.

وی افزود: کرمان را باید کرمانی هایی را بسازنند که با بهره گیری از صنایع پیشران مثل مس، خودرو، فولاد و غیره امکان پذیر است.

فرماندار بم هم با اشاره به مشکلات امنیتی و اجتماعی این شهرستان در دهه های گذشته گفت: وجود مجموعه ارگ جدید تأثیرهای شگفتی در خیلی از زمینه ها دارد و یکی از آنها مسائل امنیتی است.

محمد برزنگ افزود: ۲۰ هزار شغل ایجاد کردن در مجموعه ارگ جدید بم حرف بزرگی است، اما عملیاتی کردن آن اهمیت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: زلزله بم حادثه بزرگی بود، اما اصالت مردم و کارهای فوق العاده ای که رخ داده، باعث شده بم همچنان سرزنده باشد.

فرماندار بم اظهار کرد: شهرستان بم و شرق کرمان چهار اثر ثبت جهانی در حوزه میراث فرهنگی دارد و از نظر کشاورزی خرمای مضافتی مرغوبی دست می آید.

وی بیان کرد: صنعت خودروسازی بم کمترین آلودگی زیست محیطی و آب بری کمی دارد و الان شرق کرمان و بم قطب تولید خودروی غیر دولتی کشور است.

برزنگ خاطر نشان کرد: سعی کردیم با همه توان در کنار صنعت خودرو سازی باشیم و امسال قرار بود تولید خودرو به ۳۵۰ هزار دستگاه برسد، اما قطعی برق مشکلاتی ایجاد کرد و در صنعت باید فکری برای انرژی شوذ.

انتهای پبام/

لینک کوتاه

برچسب ها