• تاریخ انتشار : شنبه 7 سپتامبر 2024 - 17:42
  • کد خبر : 19524
  • چاپ خبر

کمرنگ بودن جذب سرمایه‌گذاری خارجی طی ۱۵ سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»فرشید شکرخدایی صبح امروز ۱۷ شهریورماه در افتتاحیه رویداد سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان با اشاره به کمرنگ بودن جذب سرمایه‌گذاری خارجی طی ۱۵ سال گذشته اظهار کرد: با رویکرد جدید رئیس جمهور سرمایه‌گذاری خارجی مورد بحث و تبادل کشور قرار گرفته است. وی با یادآوری تجربیات سال‌های ۹۳ تا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»فرشید شکرخدایی صبح امروز ۱۷ شهریورماه در افتتاحیه رویداد سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان با اشاره به کمرنگ بودن جذب سرمایه‌گذاری خارجی طی ۱۵ سال گذشته اظهار کرد: با رویکرد جدید رئیس جمهور سرمایه‌گذاری خارجی مورد بحث و تبادل کشور قرار گرفته است.

وی با یادآوری تجربیات سال‌های ۹۳ تا ۹۵ در خصوص حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران و جذب برخی از آنها تصریح کرد: اگر درب‌های کشور باز شود ما به اندازه کافی آماده نیستیم زیرا در گذشته انرژی و نیروی کار از مزیت‌های کشور بود اما اکنون انرژی لازم را نداریم و دیگر مزیت نسبی کشور نیست.

به اعتقاد رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران، علی‌رغم نیروی کار فراوان اما اکنون در جذب نیروی حرفه‌ای و متخصص دچار مشکل هستیم.

وی افزود: باید عارضه‌یابی کنیم تا اگر بار دیگر فضای کشور برای جذب سرمایه‌گذار خارجی متناسب شد، چه اقداماتی باید صورت گیرد و درس آموخته‌های سطح بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود