• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 سپتامبر 2024 - 17:42
  • کد خبر : 19624
  • چاپ خبر

زنجیره کامل فولاد، مس و سنگ آهن در استان کرمان ایجاد شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»سید مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و صنایع کوچک و تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار داشت: مرهون تلاش‌های فعالان اقتصادی در کشور در این شرایط سخت هستیم و باید از آنها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»سید مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و صنایع کوچک و تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار داشت: مرهون تلاش‌های فعالان اقتصادی در کشور در این شرایط سخت هستیم و باید از آنها قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه در آغاز دولت جدید، مجلس جدید و اجرای برنامه هفتم توسعه هستیم، گفت: به خوبی می‌شود تعدادی از پروژه‌هایی که نیاز کشور را برطرف می‌کند در استان کرمان اجرا کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، ادامه داد: ناترازی آب، برق و گاز اگر چه تهدید است اما فرصت هم هست و می‌توان در این راستا پروژه‌های بزرگی برای استان کرمان پیشنهاد داد و قابلیت اجرای آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد از ارزش افزوده فولاد و سنگ آهن و مس در کرمان اجرا نشده است، بیان کرد: زنجیره کامل فولاد، مس و سنگ آهن را باید برای استان کرمان ایجاد کرد و این امکان وجود دارد.

طبیب‌زاده با بیان اینکه کرمان فرصت‌های بی‌نظیری برای تکمیل زنجیره تولید دارد و با برنامه می‌شود 30 میلیارد دلار به درآمد استان کرمان اضافه کرد، گفت: باید حواشی را کنار گذاشت و از این فرصت تکرارنشدنی استفاده کرد تا استان را از دردهای مزمن نجات بدهیم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، افزود: به میمنت تولد حضرت محمد (ص) با هم پیمان ببندیم که برنامه جامعه برای توسعه پایدار استان داشته باشیم و حواشی را کنار بگذاریم.

بابک اسماعیلی، رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به تغییر در کشور نیازمندیم، اظهار داشت: برای نجات اقتصاد کشور به تغییر نیاز داریم.

وی با بیان اینکه وقتی هنوز برق و آب قطع می‌شود یعنی مشکلاتی است که باید با تغییر افکار و برنامه آن را درست کنیم و روش را تغییر بدهیم، افزود: به سختی فضای کاری کارخانه‌ها و تولید را حفظ می‌کنیم و اگر بخواهیم با فرمان قبلی حرکت کنیم به پرتگاه نزدیک هستیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان، با اشاره به اینکه مسئولان انتقاد کننده را دوست خود ببینند چرا که کشور را دوست دارد، گفت: نیروی کاری که یک مهارت متوسط داشته باشد کم داریم و خیلی اوقات پیدا نمی‌کنیم و این خوب نیست؛ امیدواریم با تغییر نگاه‌ها طرحی نو دراندازیم کارهای بزرگی در کشور انجام بدهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها