• تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اکتبر 2024 - 16:08
  • کد خبر : 19713
  • چاپ خبر

بازرسی برای انتقال حساب شرکت‌های بزرگ به کرمان اقدام کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: حساب‌های شرکت‌ها باید در داخل استان کرمان باشد، اما این حساب‌ها هنوز در تهران است و این شرایط قابل‌قبول نیست و امیدواریم اداره کل بازرسی استان کرمان، انتقال حساب‌ها به استان را دنبال کند. امیر حسن‌زاده ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: حساب‌های شرکت‌ها باید در داخل استان کرمان باشد، اما این حساب‌ها هنوز در تهران است و این شرایط قابل‌قبول نیست و امیدواریم اداره کل بازرسی استان کرمان، انتقال حساب‌ها به استان را دنبال کند.

امیر حسن‌زاده ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی با دادخدا سالاری بازرس کل استان اظهار کرد: 85 درصد اقتصاد استان کرمان در بخش خصوصی است.
وی بیان کرد: از ابتدای نظام جمهوری اسلامی تاکنون اتفاقات خوبی به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌ها در استان کرمان روی داده است ازاین‌رو باید ظرفیت‌ها و کمبودها را با هم گفت.
حسن‌زاده ادامه داد: دستگاه‌های دولتی برای رفع موانع تولید پای‌کار آمده‌اند و روند بهتری نسبت به سال‌های قبل را در استان کرمان شاهد هستیم.
وی ابراز کرد: از اختیارات استانی باید برای رفع مشکلات و موانع استفاده کنیم و کرمان را باید ما کرمانی‌ها بسازیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اضافه کرد: تولید باید صادرمحور شود و تولید صادرمحور را در اتاق کرمان آغاز کرده‌ایم، زیرا وقتی محصول از کشور صادر شود، ارز وارد می‌شود.
حسن‌زاده با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها مکلف هستند به واحدهای تولیدی کمک کنند، اظهار داشت: خدمت‌رسانی به مردم، وظیفه ما در دستگاه‌های اجرایی است و امیدواریم با کمک سازمان بازرسی بتوانیم کارها را به نحو مطلوبی پیش برد.
وی یادآور شد: اولین کنسرسیوم صادراتی خرمای جنوب در استان کرمان راه‌اندازی شد.
حسن‌زاده اظهار داشت: صنایع پایین‌دستی در استان کرمان شکل نگرفته است، زیرا دفاتر شرکت‌های بزرگ مس و فولاد در تهران است.
وی تصریح کرد: معادن استان کرمان واگذار شده است، اما بعضی از این معادن فعال نیست و باید به مزایده گذاشته شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان داشت: حساب‌های شرکت‌ها باید در داخل استان کرمان باشد، اما این حساب‌ها هنوز در تهران است و این شرایط قابل‌قبول نیست و امیدواریم اداره کل بازرسی استان کرمان، برگشت حساب‌ها به استان را دنبال کند.
همچنین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: حضور بازرس کل در بین فعالان اقتصادی را به فال نیک می‌گیریم و این مهم به بهبود فضای کسب‌وکار کمک می‌کند.
سید مهدی طبیب‌زاده بیان کرد: حمایت‌های بازرس کل از فعالان اقتصادی تأثیر مطلوبی بر بهبود فضای کسب‌وکار استان کرمان خواهد داشت و این حمایت را در دستگاه قضایی استان هم به‌خوبی می‌بینیم.
وی ابراز داشت: به‌صراحت مسائل و مشکلات را می‌گوییم تا وضعیت اقتصادی استان را مطرح کنیم و بتوانیم برای تحول جدی تصمیم‌گیری کنیم.
طبیب‌زاده با اشاره به اینکه فضای کسب‌وکار کرمان بسیار هزینه‌بر، پیچیده و زمان‌بر است، اضافه کرد: فرایندهای طولانی برای کسب مجوزها در استان کرمان را شاهد هستیم و بخش خصوصی در کرمان حامی ندارد.
وی بیان داشت: اگر ریل‌گذاری و شیوه‌های حکمرانی در استان کرمان تصحیح نشود نمی‌توان به توسعه امیدوار بود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود