• تاریخ انتشار : شنبه 9 ژانویه 2021 - 8:02
  • کد خبر : 3203
  • چاپ خبر
مدیر عامل زیست اکسیر؛

نرخ نامه قیمت ها درسامانه سناد عادلانه نیست/ ضد عفونی کنندهای بر پایه نیترات نقره بی خطر اما گرانتر هستند

مرضیه دانایی مدیر عامل زیست اکسیر هوشمند در گفتگو با “کارگران کرمان”، گفت: این واحد تولیدی از نیمه دوم سال 98 بعد از اخذ برخی مجوزها کارخود را در عرصه تولید محصولات آرایشی بهداشتی در جهت تحقیقات دانش بنیان کار خود را آغاز کرد . وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان

مرضیه دانایی مدیر عامل زیست اکسیر هوشمند در گفتگو با “کارگران کرمان”، گفت: این واحد تولیدی از نیمه دوم سال 98 بعد از اخذ برخی مجوزها کارخود را در عرصه تولید محصولات آرایشی بهداشتی در جهت تحقیقات دانش بنیان کار خود را آغاز کرد .

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان کرمان و نیاز مبرم به محلول ضد عفونی سطوح در کل کشور، این شرکت دانش بنیان به تولید محصولات ضد عفونی  که بر پایه نیترات نقره  بود روی آورد .

این مدیر جوان عنوان کرد: محلولی که در این شرکت تولید می شود بی خطر است و حتی می تواند برای محیط  کشتارگاه ها و جلوگیری از شیوع بیماری آنفولانزا می تواند بسیار مفید عمل کند .

این مقام مسئول با بیان اینکه اخذ مجوزهای محصولات بهداشتی دراستان کرمان بسیار سخت است و باید حتما از تهران درخواست شود ، تاکید کرد: ما بعد از گذشته یک پروسه 3 ماهه توانستیم تنها یک مجوز در عرصه ضد عفونی کننده سطوح با نام ویرا پاک بدست بیاوریم و با یک محصول به تولید ادامه دهیم .

وی تاکید کرد: این محصول ویژگی های خاصی دارد زیرا از سیف ترین و قوی ترین گند زداها محسوب می شود و مدت زمان اثر دهی آن در از بین بردن انواع قارچ ها ویروس ها و باکتری ها به اثبات رسیده است .

دانایی ادامه داد: گند زداهایی که بر پایه نیترات نقره و آب اکسیژنه تولید می شوند بیشترین اثر را در محیط از خود بر جای می گذارند لذا با توجه به اینکه بعد از استعمال  به دو عنصر آب و اکسِزن تجزیه می شوند لذا جزو سالم ترین و بی خطر ترین گند زداها به حساب می آیند .

این مدیر جوان با بیان اینکه آنفولانزای پرندان از مهلک ترین بیماری های شایع فصل پاییز است و نیاز مبرم به گند زداهای سالم و بی خطر بسیار مهم است گفت:  در این زمان که اکثر مرغداران درگیر حفاظت و مراقبت از این بیماری هستند و ماهم برای تولید این محصول بدون نیاز به هزینه حمل و نقل اماده ایم اما  عدم ارائه مجوزبه ما  که از دامپزشکی استان باید صورت بگیرد متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد .

وی با بیان اینکه دیگر استان ها تولید محصولات مشابه ما را حتی با کمترین کیفیت انجام می دهند اما دارای مجوز فروش هستند، ابراز کرد: اگر استان این مجوز را الان د روقت نیاز به ما می داد این محصول د راستان قابل تولید و حتی کل مراکز پرورش دام را در 6 ماه زمستان وپاییز را تامین می کرد اما در حال حاضراین محصول تحت نام های متفاوت که بعضا از دیگر استان ها و یا کشو رهای همجواروارد می شوند توسط مرغدران و مسئولین کشتارگاه ها خریداری و استفاده می شوند.

دانایی به عدم همکاری نهاد های دولتی در این عرصه اشاره کرد و گفت: درابتدای همه گیری ویروس کرونا اکثر شرکت ها به تولید ضد عفونی سطوح روی آوردند  و اکنون بازار هم اقناع شده است  و چندان مورد استقبال نیست ، اگر هر استان از هر واحد تولیدی در هر شهر مبدا خرید انجام دهد سیستم توزیع هم ازرانتر عمل می کند و هم محصولات در داخل استان ها به فروش می رسد اما متاسفانه اکثر ادارات دولتی از دفاتر فروش در تهران تغذیه شده و محصولات را عمده ای خریداری کرده وبه دفاتر خود در شهرستان ها ارسال می کنند .

این مدیر جوان با اشاره به این مطلب درحالی که اکنون ضد عفونی کننده های دست در اولویت هستند خاطر نشان کرد: خریداران اکنون  برای خرید از واحد های تولیدی بر اساس لیست غذا و دارو باید درسامانه ستاد خرید انجام بدهند که بر اساس قیمت ها از ارزان به گرانترین نام شرکت های فروشنده قرار می گیرند اما این نکته را برای خریدار جا نمی اندازند محصولاتی که بر پایه نمک هستند با ترکیباتی که بر پایه نقره هستند قیمت و عملکرد متفاوت تری دارند.

وی با بیان اینکه نرخ نامه قیمت ها درسامانه سناد عادلانه نیست، افزود: تنها قیمت ارزان ملاک خرید کالای مرغوب و با کیفیت و بی ضرر نیست به طور مثال ترکیبات نقره ای که ما به کار می بریم در محصول ویرا پاک کیلویی 20 میلیون تومان است ، با این احتساب می توان فهمید که سیاست قیمت گذاری برای محصولات ضد عفونی کننده  درست اعمال نشده است زیرا نباید محصول تولید شده بر پایه نمک ارزان را با محلول بی خطر بر پایه یون نقره را مقایسه کرد.

دانایی با بیان اینکه اکثر محلول های ضد عفونی کننده فقط آب ونمک هستند و برخی کلاآب خالی که به علت ارزانی مورد خرید و استفاده قرار می گیرند گفت: قیمت گذاری باید بر اساس کیفیت صورت گیرد نه اینکه هر شرکتی چون قبلا مجوز داشته است و معروف است و ارزانتر محصولات خود را ارئه  می کند زیرا حتی برخی از برندهای مشهور هم در تحقیقاتی که ما ازمحصولات در سطح شهر ما انجام دادیم ،خاصیت آنتی باکتریالی قوی نداشتند.

وی با بیان این درخواست که اختیارات مجوز دهی  را به استان ها تفویض کنند تا پروسه دریافت مجوز ها کوتاه شود، افزود: در استان کرمان این امکان وجود دارد که همه چیز در تهران رقم نخورد لذا تیم تحقیقاتی ما به جز تولید محصول ویرا پاک 5 محصول دیگر را در عرصه تحقیقاتی خود دارد که پروسه تحقیقاتی آن انجام شده است ودر هزار توی اخذ مجوز است.

دانایی به تکمیل ذنجیره بیوتکنولوژی در عرصه زیست محیطی اشاره کرد و گفت : در حال حاضر این صنعت جایگاه بسیار مهمی در تولید محصولات بر اصول عدم آسیب رسانی به محیط زیست در جهان مورد توجه است لذا ما از پسابی که در کارخانه از تولید محصولاتمان تولید شده است  برای پرورش  انواع جلبک هایی که د رعرصه دارویی مورد استفاده هستند، بهره برداری کرده ایم .

این مدیر جوان ادامه داد: ما 5 هزار متر مکعب آب به صورت پساب دراین واحد تولیدی داریم که می تواند منبع عظیمی برای پرورش جلبک ها در تکمیل ذنجیره مصارف دارویی و غذایی ایجاد کند زیرا این جلبک ها به منظور مصرف غذایی در آبزیان ، مکمل های انسانی ، آرایشی و بهداشتی و حتی چند محصول بیوتکنولوژیک دیگر که می توانیم تولید کنیم  و تحقیقات اولیه و آزمایشی آنها شروع شده است .

وی افزود: ما درحال تولید کیت های تشخیص باقی مانده آنتی بیوتیک ها درشیر هستیم که در مرحله اخذ مجوز است که به زودی به تولید انبوه رسیده و در در اختیار کادر درمان قرار خواهیم داد.

انتهای پیام / طهماسبی

لینک کوتاه

برچسب ها