• تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آوریل 2021 - 10:18
  • کد خبر : 3324
  • چاپ خبر
معاون خدمات شهری کرمان؛

شغل های کثیف پر درامد اما برای افاغنه

به گزارش ” کارگران کرمان “درامین امیر مداح معاون خدمات شهری کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با اجرای پروژه ی تفکیک زباله در شهر کرمان گفت: سازمان پسماند یکی از ۵ سازمانی است که زیر نظر خدمات شهری انجام وظیفه می کند. وی ادامه داد: پروژه تفکیک زباله در شهر کرمان چندین

به گزارش ” کارگران کرمان “درامین امیر مداح معاون خدمات شهری کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با اجرای پروژه ی تفکیک زباله در شهر کرمان گفت: سازمان پسماند یکی از ۵ سازمانی است که زیر نظر خدمات شهری انجام وظیفه می کند.

وی ادامه داد: پروژه تفکیک زباله در شهر کرمان چندین بار شروع شد و به نقاطی رسید اما هر بار به دلایلی متوقف شد و به نقطه ی اول بازگشت.

امیر مداح عنوان کرد: از سال گذشته در خصوص تفکیک زباله تلاش های بسیاری انجام داده ایم و با جدیت پیگیر این موضوع هستیم تا این بار به شکل اصولی انجام شود.

معاون خدمات شهری کرمان بیان کرد: سال گذشته مزایده ای در خصوص تفکیک زباله برگزار شد اما به دلیل این که گستره ی کار تمام شهر بود، برنده ای نداشت از این رو ابتدای امسال نیز مزایده ای را مطرح کردیم و اکنون این مزایده در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر این که در پروژه ی جدید تفکیک زباله از مبدا  به صورت هم زمان در تمام نقاط شهر انجام می شود، توضیح داد: بر اساس مزایده ی جدید فرد یا شرکت برنده از مزایده باید تفکیک زباله از مبدا، جمع آوری و رساندن زباله را به کارخانه ها و مکان های هدف انجام دهد.

امیر مداح تاکید کرد: در حال حاضر در تلاشیم تا زباله گردها را جمع آوری و همچنین انبارهایی که به صورت غیر قانونی محل دپوی غیر مجاز زباله های تفکیک شده اند را با گرفتن حکم از دستگاه قضا پلمب کنیم.

معاون خدمات شهری کرمان بیان کرد: سال گذشته تعداد زیادی از مکان های جمع آوری غیر مجاز زباله های تفکیک شده را پلمب کرده ایم و اکنون درصد کمی از این مکان ها وجود دارد که پیگیری آن ها نیز هستیم.

وی با بیان این که این مکان جمع آوری غیر مجاز زباله های تفکیک شده عمدتا در اطراف شهر هستند، گفت: این مکان ها باعث آلودگی در سطح شهر می شوند،  از طرفی صاحبان این مکان ها اتباع خارجی و افاغنه اند که بدون مجوز در حال فعالیت هستند ضمن این که لطمات زیادی به محیط زیست، شهر و جمع آوری زباله می زنند.

امیر مداح اضافه کرد: این مکان ها به دلیل رعایت نشدن نکات ایمنی گاهی دچار آتش سوزی می شوند به همین دلیل به دنبال پیمانکار هستیم تا گروژه ی تفکیک زباله از مبدا را قانونی و با اصولی که در اسناد مشخص کرده ایم، انجام دهد و از طرفی غیر مجاز ها را از دایره انجام چینین کاری خارج کنیم.

معاون خدمات شهری کرمان بیان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته کارخانه پسماند را راه اندازی کردیم این کارخانه در گذشته بسیاری از وسایلش تخریب شده بودند و یا به امکانات مورد نیاز مجهز نبود اما اکنون کارخانه کاملا بروز شده و کارخانه در حال فعالیت است تا به این صورت حجم زباله های برای دفن کم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها