• تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آوریل 2021 - 10:24
  • کد خبر : 3330
  • چاپ خبر
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان؛

همسان سازی مطالبه به حق مستمری بگیران است

علی حسینی محمدآبادی  مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان در گفتگو با” کارگران کرمان “ ، در رابطه با مشکلات و همسان سازی مستمری بگیران این سازمان اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در چارچوب قوانین و مقررات و افزایش سطح معیشت مستمری بگیران در سال ۹۹ اقدام به اجرای متناسب سازی مستمری بگیران در دو

علی حسینی محمدآبادی  مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان در گفتگو با” کارگران کرمان “ ، در رابطه با مشکلات و همسان سازی مستمری بگیران این سازمان اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در چارچوب قوانین و مقررات و افزایش سطح معیشت مستمری بگیران در سال ۹۹ اقدام به اجرای متناسب سازی مستمری بگیران در دو مرحله کرد، به نحوی که از مرداد ماه سال ۹۹ با اجرای متناسب سازی انجام شده مستمری کلیه مستمری بگیران به نسبت مدت سابقه و دستمزد زمان اشتغال و دستمزد زمان برقراری مستمری، افزایش اعمال شده است.

همسان سازی مطالبه به حق مستمری بگیران است

وی گفت: مستمری بگیران برای افزایش مستمری مطالبه به حقی داشتند که می بایست مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی همانند سایر صندوق ها برابری داشته باشد در همین راستا مجددا در مرحله دوم سازمان تامین اجتماعی اقدام به متناسب سازی سال ۹۹ نمود که مستمری بگیران از خدمات آن بهره مند شدند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان افزود: به همین دلیل تا آماده شدن فرمول های محاسباتی به حساب همه مستمری بگیران در اسفند سال ۹۹ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز شد.

دریافت مستمری بیش از ۴ میلیون تومان برای مستمری بگیر با حداقل ۳۰ سال بیمه پردازی در سال ۱۴۰۰

حسینی احمدآبادی ادامه داد: علاوه بر افزایش در متناسب سازی ناشی از الگوی ماده ۹۶ قانون که براساس آن حداقل حقوق بگیران مستمری بگیر به میزان ۳۹ درصد در واقع به میزان مستمری اسفند اضافه شد و مستمری بگیری که با حداقل ۳۰ سال بیمه پردازی و داشتن همسر و فرزند قبلا در سال ۹۹، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت می کرد در سال ۱۴۰۰ کمتر از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نخواهد گرفت.

وی بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ تامین اجتماعی این مبلغ مستمری از فرودین ماه پرداخت گردید و این در حالی است که  در سال های گذشته افزایش ها از ماه های خرداد و تیر اتفاق می افتاد که تفاوت آن به همراه مستمری های مرداد، شهریور و تیر پرداخت می شد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: مستمری اردیبهشت ماه با توجه به اینکه بیمه بگیران یعنی کسانی که حداقل مستمری را از تامین اجتماعی دریافت می کردند به دلیل اشتباه نرم افزاری، مستمری قبل از متناسب سازی مبنای افزایش ۳۹درصد سالیانه اعمال شد که امید با توجه به فرمایشات مکرر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در اردیبهشت این اشتباه نرم افزاری اصلاح گردیده و مستمری اردیبهشت با اصلاحاتی که انجام می شود از آن زمان تقدیم مستمری بگیران شود.

احتساب سنوات ناشی از سوابق مشاغل سخت و زیان آور به عنوان سنوات مفید

حسینی احمدآبادی عنوان کرد: یکی از خواسته های مستمری بگیران، سنوات ناشی از سوابق مشاغل سخت و زیان آور به عنوان سنوات مفید آنان محسوب شود .

وی تصریح کرد: افرادی که با اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند براساس متناسب سازی که در خرداد ماه سال ۹۹ اتفاق افتاد سوابق ناشی از مشاغل سخت و زیان آور مفید در نظر گرفته نشده بود که این مهم در اسفند مرتفع شد و کلیه سوابق بیمه پردازی اهم از سنوات مفید و سنوات ناشی از مشاغل سخت و زیان آور به عنوان سنوات مفید برای آنان در نظر گرفته شد و مبالغی  علاوه بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان به میزان سوابق ناشی از مشاغل سخت و زیان آور در اسفند ماه واریز شد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان گفت: در حال حاضر می توان گفت مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی با سایر صندوق ها تاحدودی برابری می کند.

حسینی احمدآبادی، تاثیرگذار بودن افزایش مبلغ متناسب سازی در افزایش سنواتی را یکی دیگر از درخواست های مستمری بگیران تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: قرار شد مبلغی که از متناسب سازی برای مستمری بگیران در دو مرحله در سال ۹۹ در نظر گرفته شده بود مبنای افزایش موضوع ماده ۹۶ هم قرار گیرد که با توجه به جلساتی که مدیران تامین اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی با اعضای کانون بازنشستگی داشتند این مورد هم اصلاح شده و امید که با افزایش های ناشی از متناسب سازی در اردیبهشت ماه انجام و به همراه حقوق آنها واریز شود.

سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی و غیر دولتی است

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیر دولتی است که منابع آن از محل درآمدهای حق بیمه های دریافتی از بیمه شدگان تامین اجتماعی و کارفرمایان است تامین و براساس اصول و محاسبات بیمه ای که در کانون پیش بینی شده انجام می شود.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان ابراز کرد: مستمری مستمری بگیران به نسبت دستمزد زمان اشتغال و میزان سوابق بیمه پردازی در هنگام اشتغال بازبینی می شود که خروجی کار است و تمام تلاش و هم و غم سازمان تامین اجتماعی این است که بتواند سطح معیشت و رفاه مستمری بگیران را ارتقا دهد.

تمام هم و غم سازمان تامین اجتماعی ارتقا سطح معیشت و رفاه مردم است

حسینی احمدآبادی بیان کرد: ما شرمنده مستمری بگیران به لحاظ شرایط اقتصادی که وجود دارد هستیم و می دانیم که ممکن است این مستمری نتواند کفاف زندگی آنها را به حد شایسته ای بدهد اما تمام تلاش سازمان این است که شرایط رفاه و معیشتی مستمری بگیران را به نسبت منابع درآمدی که در اختیار دارد انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ با پی گیری های مدیرعامل سازمان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حمایت مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت، مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان بابت دیون دولت سازمان تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است که سازمان قبل از اینکه بودجه به تامین اجتماعی تخصیص یابد تصمیم گرفت که متناسب سازی را انجام دهند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم با افزایش منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی بتوانیم پاسخگوی نیازمندی ها و سطح معیشت مستمری بگیران باشیم.

تأخیری در پرداخت مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی وجود ندارد

حسینی احمدآبادی، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مستمری مستمری بگیران را در هر ماه از بیستم همان ماه شروع به پرداخت می کند، اذعان کرد: تأخیری در پرداخت مستمری مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد مگر آن تعدادی که مدارکشان ناقص باشد و یا برقراری آنها هنوز اتفاق نیفتاده باشد اما به طور عادی در خصوص پرداخت مستمری در کرمان بالغ بر ۱۲۹ هزار خانوار در حال حاضر مستمری بگیر تامین اجتماعی استان کرمان هستند که از بیستم هر ماه به ترتیب حروف الفبا تا پایان همان ماه پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که ریشه مشکل همسان سازی در کجاست، عنوان کرد: مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی در دو مرحله در سال ۹۹ اتفاق افتاد در حال حاضر همسان سازی شده و امید با پی گیری هایی که در حال انجام است بتوانیم سطح رفاه و معیشت مستمری بگیران تامین اجتماعی را به نسبت سال ۹۹ در سال ۱۴۰۰ افزایش دهیم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: فرمول محاسباتی برقراری مستمری بازنشستگی جهت بیمه شدگان که متوسط دو سال آخر بیمه پردازی است ضرب در سال های پرداخت حق بیمه و سپس تقسیم بر ۳۰ خواهد شد و متوسط دستمزد کسی که ۳۵ سال سابقه کار دارد ضربدر ۳۵ تقسیم بر ۳۰ می شود که همین فرمول نشان می دهد که میزان مستمری کسی که سابقه ۳۵ سال بیمه پردازی دارد با آن کسی که سابقه ۳۰ سال دارد مبلغ متفاوتی است و متناسب سازی برای آنان به نسبت مدت بیمه پردازی و سنواتی که به تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت شده است محاسبه می شود.

بیش یک میلیون نفر از جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه ای تامین اجتماعی قرار دارد

حسینی احمدآبادی گفت: نیمی از جمعیت کرمان بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه ای تامین اجتماعی هستند و در واقع شرکای تامین اجتماعی مالکان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند زیرا سازمان تامین اجتماعی سازمانی  است که از محل حق بیمه ها تامین می شود و این حق بیمه ها متعلق به بیمه شدگان و کارفرمایان است و خودمان را امانت دار آنان می دانیم و ما در سازمان تامین اجتماعی در چارچوب قوانین و مقررات به نسبت ورودی هایی که هر بیمه شده داشته است ورودی ها تنظیم می شود .

وی ابراز کرد: امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی در کشور همه بتوانیم در نیت کمک به سطح رفاه و معیشت مردم تاثیرگذار باشیم و اقدامات قانونی را انجام دهیم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: برداشت، افزایش و متناسب سازی مستمری ها بصورت متمرکز در مرکز انجام می شود و ما در استان ها فقط تسریع کننده کار هستیم و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم شاهد سازمانی پویا، فعال و در خدمت مردم باشیم.

 

انتهای پیام/نامجو

لینک کوتاه

برچسب ها