• تاریخ انتشار : شنبه 1 می 2021 - 17:01
  • کد خبر : 3352
  • چاپ خبر
مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان مطرح کرد؛

وجود ۴۸۰ هزار نفر کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در کرمان/ به دنبال ایجاد هیت نظارت بر دریافت کنندگان مشاغل روستایی هستیم

به گزارش “کارگران کرمان ” رضا اسماعیلی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز کارگر در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه استان کرمان یک استان تولیدی است، گفت: نرخ مشارکت بانوان در حوزه اقتصادی استان نسبت به آقایان بسیار کمتر است و طی سال گذشته ۸۵ تعاونی جدید توسط بانوان در استان تشکیل

به گزارش “کارگران کرمان ” رضا اسماعیلی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز کارگر در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه استان کرمان یک استان تولیدی است، گفت: نرخ مشارکت بانوان در حوزه اقتصادی استان نسبت به آقایان بسیار کمتر است و طی سال گذشته ۸۵ تعاونی جدید توسط بانوان در استان تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه کارگران با کمترین توقع در عرصه‌های مختلف نظام از جمله حوزه با اهمیت اقتصاد، کار و تولید فعالیت می‌کنند افزود: بیش از هزار شهید کارگر در استان کرمان داریم که نشان دهنده حضور فعال آنها در دفاع مقدس و جبهه‌های حق علیه باطل است.

وی با بیان اینکه هفته کار و کارگر از 5 اردیبهشت ماه آغاز شده است گفت: تجدید میثاق با شهیدان یکی از برنامه‌های اصلی این هفته بود که در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه تجلیل از کارگران نمونه استان با حضور استاندار کرمان برگزار می‌شود ادامه داد: جشنواره امتنان هر ساله برای شناسایی کارگران نمونه استان برگزار می‌شود که امسال بیش از هزار و 800 نفر از کارگران استان در سایت ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه به‌صورت میدانی از واحدهای کارگری این کارگران بازدید شد گفت: بعد از بررسی‌های لازم این افراد به جشنواره کشوری معرفی می‌شوند و هر ساله در سطح ملی نماینده کارگری داریم و کارگران استان کرمان همیشه در عرصه ملی افتخارآفرینی کردند.

رضا اسماعیلی با بیان اینکه این کارگران بودند که بعد از جنگ تحمیلی و دوران سازندگی نیز پای کار بودند و کشور را از نو ساختند ادامه داد: اکثریت صنایع موجود در استان کرمان تا حدود 30 سال پیش توسط خارجی‌ها و بیگانگان اداره می‌شد اما امروز تمام نیروهای شاغل در کارخانجات از نیروهای ایرانی هستند که با تخصص خود دست بیگانگان از کشور را کوتاه کردند.

وی اضافه کرد: ۴۸۰ هزار نفر کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در این استان مشغول به کار هستند که طی ۴۰ سال گذشته به لحاظ بیمه کارگران رشد قابل توجهی داشته ایم.

اسماعیلی ادامه داد: کرمان سرآمد تولید محصولات دنیا را دارد که این مهم با تلاش و کوشش کارگران فراهم می شود.

وی با قدردانی از کارگرانی که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با کمترین توقع در این حوزه فعالیت داشتند تصریح کرد: یک ششم جمعیت شهدای استان کرمان را شهدای کارگری هستند که این مهم نشان دهنده حضور کارگران در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در دوران سازندگی و بعد از دوران دفاع مقدس و تحریم نیز کارگران در حوزه تولید و اقتصاد کشور نقش کلیدی داشتند گفت: بیش از ۵۳ هزار واحد کارگری در سطح استان با ۳۴۰هزار بیمه شده اجباری در استان کرمان وجود دارد .

اسماعیلی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در هفته کار و کارگر در استان برگزار شده است، گفت: جشنواره امتنان به منظور ترویج و تقویت فرهنگ کار وتولید و با هدف تحقق آرمان عدالت طلبی و فرصت سازی، ایجاد فضای رقابتی منصفانه، ایجاد تحول در کارکرد و عملکرد و شکوفایی نخبگان جامعه کارو تولید وهمچنین شناسایی و تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی، در سه سطح کارگاهی، استانی و کشوری برگزار می شود و همه ساله از استان کرمان در این جشنواره رتبه برتر ملی داریم.

وی با تاکید بر اینکه کارگران پایه و رکن اصلی تولید هستند افزود: به دنبال این هستیم بهره وری نیروی کار را بالا ببریم  که در سال گذشته در این زمینه با اتاق بازرگانی ارتباط تنگاتنگی داشتیم.

اسماعیلی تصریح کرد: طی سال های گذشته اصل سه جانبه گرایی را برای کارگران پیگیری کرده ایم و در این زمینه توسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی و توسعه گفتمان بین کارگران، کارفرما و دولت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا نیز ۲۵ هزار نفر از کارگران آسیب دیده از کرونا در سامانه ثبت نام کردند که ۲۳هزار نفر آن تایید شدند تصریح کرد: آسیب چندانی بیمه شدگان کارگری وارد نشد اما نمی توانیم منکر آن شویم که واحدهای خدماتی و اصناف مشکل پیدا کردند.

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: در سال گذشته به جهت محدودیت های کرونایی هیچ واحد کارگری به خاطر درگیری کارگران با بیماری کرونا تعطیل نشده است.

انتهای پیام / طهماسبی

لینک کوتاه

برچسب ها