• تاریخ انتشار : شنبه 19 اکتبر 2024 - 12:48
  • کد خبر : 19814
  • چاپ خبر

درمان ناباروری در مراکز دولتی کرمان کاملاً رایگان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان» محمدجعفری امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت با اشاره به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزاربیمه شده تحت پوشش این سازمان، گفت:دراستان با ۱۸۵۶ موسسه درمانی طرف قرارداد هستیم که ۲۳۰ میلیادتومان مطالبات مراکز درمانی است که ماهانه پرداخت می‌شود. جعفری اظهار کرد: از سال گذشته دارو‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان» محمدجعفری امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت با اشاره به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزاربیمه شده تحت پوشش این سازمان، گفت:دراستان با ۱۸۵۶ موسسه درمانی طرف قرارداد هستیم که ۲۳۰ میلیادتومان مطالبات مراکز درمانی است که ماهانه پرداخت می‌شود.

جعفری اظهار کرد: از سال گذشته دارو‌ها ۴ برابر گران شد که ما تحمل این گرانی را با تامین ازمحل ارز که ۶۰۰ میلیارد تومان سهم ارز ترجیحی ماست انجام دادیم و مردم فشار گرانی قیمت دارو را در نسخه نویسی الکترونیک حس نکردند.

وی افزود: ۳۷ میلیاردتومان فقط بیماران صعب العلاج دارویشان در این بخش شد
و بیمه سلامت کرمان مجموعا ۷۱۰ میلیارد تومان برای جبران نرخ ارز دارو و شیرخشک هزینه کرده است.

جعفری گفت: درمجموع بیمه پایه ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری پرداخت می‌کند درکرمان درمان ناباروری درکل کشور تنها در مرکز افضلی پور کرمان کاملا رایگان است.

وی بیان کرد: اختصاصا در کرمان هزینه‌ها کمتر از دیگر کشور است و ۱۸ هزار زوج نابارور استان کرمان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند، البته مراجعات از استان‌های جنوبی به کرمان در این بحث زیاد است وما حتی بعد از برخی خدمات درمانی به زوج مراجعه کننده خدمات اسکان واستراحت شبانه می‌دهیم.

وی گفت: درحالی ۶۵ میلیارد حق بیمه‌ای است که بیمه گذاران ماهانه پرداخت می‌کنند، ۲۳۰ میلیارد تومان پرداخت ماهانه مطالبات مراکز درمانی است که توسط بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

جعفری تصریح کرد: ۷۲۰ هزارنفر ماهانه مراجعه به مراکزدرمانی بیمه شده هاست که نیمی ازجمعیت بیمه شده را شامل می‌شود به عبارتی هر ساعت هزارنفر مراجعه برای درمان داریم و هرنفر ۴۶۰ هزارنفر صورتحساب برای بیمه دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: روزانه ۲۴ هزارنفر مراجعه درمان دارند و روزانه ۸ میلیاردتومان تعهدمالی هزینه می کند.

جعفری بیان کرد: اتباع بیگانه بیمه شده ۸ هزارنفر هستند که بیماری صعب دارند و ۱۰۰ هزار نفر نیزبیمه امداد، بهزیستی و بنیادشهید هستند که توسط دستگاه‌های مربوط حق بیمه شان پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: بیمه سلامت ماهانه ۹۰ درصد هزینه بستری دولتی و ۷۰ درصد هزینه سرپایی را می‌پردازد ما البته دو تعرفه داریم، دربخش خصوصی تفاوت دارد و مابه التفاوت خصوصی و دولتی برعهده خود بیمار است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت:در سه سال گذشته مطالبات پرداختی بیمه سلامت بروز بوده و شکایتی ازبیمه سلامت نیست و ما روزانه ۸ میلیارد تومان تعهد مالی را پرداخت می‌کنیم.

جعفری اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر همه نقد کار می کنند و مانند گذشته نمی‌توان چک داد و مدت دار پرداخت کرد.

وی عمده بودجه بیمه سلامت را ازمحل هدفمندی یارانه‌ها دانست و اظهار کرد:ازدیگر صندوق‌های بیمه‌ای ما بیمه درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال است که ۹۵ میلیاردتومان از اول امسال تاکنون خرج درمان اطفال شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود