• تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اکتبر 2024 - 16:40
  • کد خبر : 19821
  • چاپ خبر

دستگاه‌های اجرایی پای کار تحقق حدنگاری به عنوان مطالبه رهبری بیایند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»  به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، صبح امروز سیدمهدی هاشمی در بیست و سومین جلسه از سلسله نشست‌های اخلاق در مکتب شهید سلیمانی که با حضور استاندار و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی برگزار شده بود، گفت: صدور اسناد رسمی مالکیت تاثیرات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»  به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، صبح امروز سیدمهدی هاشمی در بیست و سومین جلسه از سلسله نشست‌های اخلاق در مکتب شهید سلیمانی که با حضور استاندار و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی برگزار شده بود، گفت: صدور اسناد رسمی مالکیت تاثیرات مثبت بسیاری به دنبال دارد و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای املاک، از سوء استفاده فرصت‌طلبان و سودجویان جلوگیری می‌کند.

وی افزود: اسناد مالکیت همچنین با ایجاد امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی، به ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی را فراهم می‌کند و با توجه به این کارکرد حدنگاری، اولین برنامه‌ام پس از حضور در استان کرمان تشکیل قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی به منظور تسریع در صدور اسناد مناطق کم‌برخوردار استان بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به اینکه توسعه ثبت رسمی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: معاملات بی‌ضابطه اراضی و املاک با قولنامه‌های عادی به ابرچالش دستگاه قضایی تبدیل شده است و از این رو سنددار شدن متر به متر اراضی دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب است.

او اضافه کرد: با توجه به این امر، قوانین و مقرراتی در راستای توسعه ثبت رسمی به تصویب رسید که قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را می‌توان یکی از مصادیق بارز آن دانست.

عضو شورای قضایی استان کرمان عنوان کرد: حدنگاری یک اقدام فرادستگاهی است که نیاز به همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف اجرایی است و در قانون جامع حدنگار و قانون الزام به ثبت رسمی معاملات، برای دستگاه‌ها تکالیفی مقرر شده است.

او اضافه کرد: تبصره ۸ ماده ۱۰ قانون الزام، مهلت دو ساله برای ثبت اطلاعات و مستندات مالکیت دستگاه‌ها در سامانه ساماندهی اسناد عادی جهت مستندسازی مالکیت تعیین کرده است و برای عدم اقدام ضمانت اجراهایی از قبیل انفصال پیش‌بینی نموده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول علاوه بر مستندسازی املاک، تکالیف دیگری نیز برای دستگاه‌های اجرایی مقرر کرده است و از آن جمله می‌توان به پاسخگویی آنی و الکترونیکی به استعلامات و نیز عدم ارائه خدمات به قولنامه‌های عادی اشاره کرد.

هاشمی در خاتمه با بیان اینکه شهید سلیمانی مرد میدان بود، تاکید کرد: امروزه دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص اتمام حدنگاری، به میدان بیایند تا گره از مشکلات مردم گشوده شود.

لینک کوتاه

برچسب ها