• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 اکتبر 2024 - 17:30
  • کد خبر : 19849
  • چاپ خبر

رشد ۰.۴ درصدی استان کرمان در تولید ناخالص داخلی کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»با گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی، اظهار داشت: اول آبان ماه، «روز آمار و برنامه ریزی» با شعار «حکمرانی داده محور» است و در دنیای امروز یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه و برنامه‌ریزی کشورها داشتن نظام و فرآیند کمی و کیفی فعالیت‌های آماری است. وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کارگران کرمان»با گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی، اظهار داشت: اول آبان ماه، «روز آمار و برنامه ریزی» با شعار «حکمرانی داده محور» است و در دنیای امروز یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه و برنامه‌ریزی کشورها داشتن نظام و فرآیند کمی و کیفی فعالیت‌های آماری است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی یکی از اولویت‌های زندگی شخصی و زندگی اجتماعی است که در توسعه و پیشرفت کشورها اهمیت زیاد و نقش بسزایی دارد، گفت: بدون شک برای برنامه‌ریزی بهینه و کارآمد، داشتن آمار و اطلاعات صحیح امر بدیهی است و در این راستا داشتن اطلاعات و آمار رسمی و با کیفیت بالا در تجزیه و تحلیل تصمیم‌گیری‌ها نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، با اشاره با اینکه در استان کرمان برنامه‌‌ریزی‌های منسجمی در تمام بخش‌ها و زیربخش‌ها وجود دارد، بیان کرد: طی سال‌های اخیر باتوجه به اجرای این برنامه‌ها سهم استان در تولید ناخالص داخلی کشور از 3.6 درصد به 4 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه رشد 0.4 درصدی ارزش تولید استان کرمان در تولید ناخالص داخلی کشور، گفت: این مهم نوید بخش آن است که فعالیت‌های منسجمی در استان کرمان در این حوزه طی سال‌های اخیر انجام شده است.

وحیدی، با اشاره به اینکه در برنامه‌هایی که برای استان کرمان تدوین کردیم، رشد 7.6 درصدی را برای استان کرمان مدنظر داریم، افزود: امیدواریم با توجه به اقداماتی که در استان کرمان صورت گرفته در آینده رشد و توسعه قابل توجهی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده فضای کسب و کار استان کرمان نسبت به قبل بهبود زیادی یافته و امنیت سرمایه‌گذاری در استان کرمان با توجه با ارزیابی‌های انجام شده نسبت به سایر استان‌ها رقم قابل قبولی داشته و استان کرمان در رتبه 4 قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، با اشاره به اینکه در حال حاضر برای سرشماری عمومی کشاورزی در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: این سرشماری بسیار مهم هر 10 سال یک‌بار انجام و سرشماری این دوره از دوازدهم آبان‌ماه در 25 شهرستان استان کرمان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در استان کرمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حدود 40 درصد شاغلین استان در بخش کشاورزی مشغول به‌کار و فعالیت هستند، افزود: درخواست داریم که کشاورزان و بهره‌برداران این حوزه همکاری لازم را داشته باشند تا آمار شفاف و دقیقی از بخش کشاورزی استان داشته باشیم شاهد رشد و توسعه کشاورزی استان کرمان باشیم.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود